2017

El hackató organitzat pels estudiants Carlos Fernández, Marc Escuder, Carlos Arjona i Marc Martínez de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) ha estat especialment fructífer. Les propostes tecnològiques guanyadores són tecnològicament factibles, imaginatives i facilitarien el salvament i auxili d'immigrants que viatgen fins a Europa en pasteres a través del Mediterrani. Ara, l'ONG Open Arms i ImanCorp Fundation estudien la seva viabilitat i implementació real.

L’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va celebrar el passat 24 de novembre a la Fira de Terrassa l'acte de graduació de 642 enginyers i enginyeres. L’ESEIAAT, amb més de 4.000 estudiants i una oferta de 18 titulacions de grau i màster, és, per les seves dimensions, una de les escoles d’enginyeria més grans de l’Estat i un dels principals focus de formació de professionals en enginyeria. L'acte, que va comptar amb l'assistència de més de 1.400 persones, ha esdevingut un lloc de trobada del teixit empresarial, món polític, àmbit acadèmic i professional del territori

Un grup d’estudiants de tres centres docents de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) de Terrassa i Barcelona estan realitzant una sèrie de llançaments amb coets construïts per ells mateixos amb l’objectiu de generar una tecnologia pròpia que els permeti esdevenir el primers universitaris en llançar un aparell que arribi a l’espai exterior. L’equip, anomenat Cosmic Research, preveu que l’any 2022 podran creuar la barrera dels 100 km amb un coet propi.

Els catedràtics Enric Fossas i Francesc Torres són els dos candidats que opten a rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en les eleccions del proper 15 de novembre. La campanya electoral s’ha iniciat el 31 d’octubre i acabarà el 13 de novembre.

Es tracta d'un curs online de marcat caràcter transversal, pensat per facilitar als estudiants que inicien o es troben en els primers cursos de titulacions cientificotècniques, l’aprenentatge de les assignatures que formen les matèries bàsiques i comunes de les diferents titulacions universitàries en Enginyeria.

Amb una jornada de 7 xerrades que tindran lloc el dia 4 d'octubre entre les 12h i les 14h a la sala d'Actes de l'edifici TR5 de l'ESEIAAT (c/Colom 11. Terrassa), l'únic centre a Catalunya on es poden cursar graus i màsters d'enginyeria aeroespacial