L’escola d’enginyeria més gran de Catalunya gradua a Terrassa més de 600 enginyeres i enginyers

L’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va celebrar el passat 24 de novembre a la Fira de Terrassa l'acte de graduació de 642 enginyers i enginyeres. L’ESEIAAT, amb més de 4.000 estudiants i una oferta de 18 titulacions de grau i màster, és, per les seves dimensions, una de les escoles d’enginyeria més grans de l’Estat i un dels principals focus de formació de professionals en enginyeria. L'acte, que va comptar amb l'assistència de més de 1.400 persones, ha esdevingut un lloc de trobada del teixit empresarial, món polític, àmbit acadèmic i professional del territori

El passat 24 de novembre, l'ESEIAAT va graduar  642 noves i nous enginyeres i enginyers formats en totes les àrees industrials i en els àmbits aeroespacial i audiovisual, en un acte multitudinari celebrat al recinte firal de Terrassa. Aquesta capacitat de formació de professionals de l’enginyeria altament qualificats posiciona aquest centre de la UPC com un centre clau per al desenvolupament del país. L’ESEIAAT és l’escola d’enginyeria més gran de Catalunya i una de les més importants de l’Estat, amb més de 4.000 estudiants i estudiantes, una oferta de 18 titulacions de grau i màster i 32 grups d’R+D vinculats, integrats pel professorat de l’escola.

L’acte de graduació, presidit pel director de l’ESEIAAT, Xavier Roca,va comptar amb l'assistència de més de 1.400 persones, i va esdevenir un punt de trobada de representants dels sectors empresarial, polític, acadèmic i professional del territori. El padrí de la promoció 2016-2017 és Ramon Pastor, vicepresident de Hewlett Packard (HP) i director general de 3D Printing Business, que va oferir una lliçó magistral a l'entorn del futur de l'enginyeria i el seu paper en el desenvolupament de la tecnologia d'impressió en 3D.

Durant l’acte es van lliurar premis als graduats i graduades amb millor expedient acadèmic dels graus i màsters. Aquests premis, i el desenvolupament de tot l’acte, compten amb el patrocini de CECOT, ESSITY, ELECNOR,CIRCUTOR, FESTO, Proyectos de Ingeniería del Vallès, S.L, Hewlett Packard (HP), IMC TOYS, S.A, Enginyers Industrials de Catalunya, COIAE, la Mútua d’Enginyersla Caixa d’Enginyers, l’Institut Industrial de Catalunya i l’Ajuntament de Terrassa.

L’acte de graduació de l’ESEIAAT va estar dinamitzat pel conegut divulgador científic Marc Boada i va estar ple de sorpreses, com ara l’espectacle musical del grup Vakombà. A més, la realització audiovisual de l’esdeveniment i la gravació del making of va anar a càrrec d’estudiantat del grau d’Enginyeria en Sistemes Audiovisuals. Així, un cop més, l’ESEIAAT aposta per la metodologia d’una formació activa, basada en el concepte anglosaxó Learning by doing que tan bons resultats està donant, amb reconeixement per part de la Generalitat de Catalunya amb el premi Jaume Vicenç Vives, i de la mateixa UPC, amb el premi a la millor iniciativa docent.

L’acte de graduació es va emetre en directe i per streaming a través de l’adreça http://media.terrassa.upc.edu/GraduacioESEIAAT2017

Les fotos de l'acte es poden descarregar a través de l'apartat Actes de graduació de la web ESEIAAT.

Graduats/des de l’ESEIAAT el curs 2016-2017 distribuïts per titulacions

20

MÀSTER UNIVERSITARI EN ENGINYERIA INDUSTRIAL

94