Vols participar al Barcelona ZeroG Challenge? Vine a la trobada informativa

El Barcelona ZeroG Challenge és una competició internacional adreçada a equips d’estudiants de grau, màster i doctorat que proposa dissenyar i construir un experiment per provar-lo en condicions de microgravetat. El termini d’inscripció finalitza el 30 de juny de 2021.

17/03/2021 de 12:30 a 13:30
On
Virtual, per Google Meet
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat

Xerrada informativa sobre el Barcelona ZeroG Challenge, a càrrec d'Antoni Perez-Poch, professor agregat a l’Escola d’Enginyeria Barcelona Est (EEBE – UPC) i investigador en microgravetat.

Per Google Meet: meet.google.com/obq-zfqy-crx

El Barcelona ZeroG Challenge és una competició internacional adreçada a equips d’estudiants de grau, màster i doctorat que proposa dissenyar i construir un experiment per provar-lo en condicions de microgravetat. Busquem equips diversos, internacionals i muldisciplianrs amb un mentor. El termini d’inscripció finalitza el 30 de juny de 2021.

Què és la mircrogavetat? Per què és important investigar fenòmens en gravetat zero? Quina importància tenen aquests estudis en l’exploració espacial? En aquest taller veurem alguns exemples de recerca en microgravetat i aprendrem a dissenyar un experiment per volar-lo en vol parabòlic a l’Aeroport de Sabadell.

L’equip amb la millor proposta, avalada per un mentor o mentora, tindrà l’oportunitat de dur a terme l’experiment en vol parabòlic, a més de rebre un ajut de 2.500 euros. Els projectes s’avaluaran segons la idoneïtat, el mèrit científic, la seguretat, l’aval del mentor o mentora, la perspectiva internacional i de diversitat i la planificació de les activitats de divulgació. La selecció la faran experts independents de l’Agència Espacial Europea (ESA).