La fotònica: més que llum

12/12/2023 de 19:00 a 20:00
On
Sala de Conferències TR1, colom 1, Terrassa
Nom de contacte
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat

Conferència

LA FOTÒNICA: MÉS QUE LLUM

a càrrec de Ramon Vilaseca,

Catedràtic de Física Aplicada a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), al campus de Terrassa. És professor de Física, Fotònica i Làsers a les carreres d'Enginyeria Industrial i Enginyeria Aeronàutica. És director del Màster Interuniversitari de Fotònica. Coordina el Grup de Recerca en Dinàmica No Lineal, Òptica No Lineal i Làsers (DONLL) de la UPC, temàtiques en què realitza la seva tasca investigadora.

En els darrers anys s’està demostrant que la llum, a més de constituir un dels principals mitjans de comunicació dels humans amb l'exterior, té moltes més aplicacions en diferents camps de la ciència i de la tècnica, fins al punt que s’ha obert un nou camp, conegut com a Fotònica.

Això és així perquè la llum, ja sigui generada per làsers o altres fonts, pot actuar com a un extraordinari sensor, alhora que pot transportar de forma ràpida i eficient gran quantitat d’informació i energia, entre altres propietats. El resultat fa que la fotònica resulti cada vegada més necessària i imprescindible en molts camps

dimarts, 12 de desembre del 2023

19:00h.