Convocats els Premis Dona TIC 2018 per reconèixer el paper cabdal de les dones en l'àmbit tecnològic

Fins al 15 de novembre, es poden presentar les candidatures per a les set categories: Emprenedora, Professional, Acadèmica / Investigadora, Divulgadora, Revelació, Estudiant i Iniciatives Referents.

26/10/2018 a 15/11/2018

Fins al 15 de novembre està obert el termini per presentar les cadidatures a alguna de les set categories dels Premis Dona TIC 2018. Aquests guardons tenen un doble objectiu: reconèixer el paper fonamental de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies, i oferir referents a les nenes i adolescents que dubten si dedicar-se o no a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) en el futur.

Objectiu del premi

El Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública té com un dels seus objectius "aixecar el sostre de vidre existent en el sector TIC pel que fa la presència de dones". En aquest sentit, impulsa iniciatives com el pla Dona TIC(obriu en una finestra nova), per promoure entre les dones l'accès a l'àmbit tecnològic, incrementar-ne la presència, reconèixer el paper fonamental d'aquelles que ja pertanyen al món TIC i, en definitiva, fomentar la participació de les dones en la construcció de la societat digital amb criteris d'igualtat. És dins d'aquest pla on s'inscriuen els Premis Dona TIC, organitzats pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública i l'associació Tertúlia Digital, amb la col·laboració de l'Institut Català de les Dones i de l'Observatori Dona, Empres i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Altres iniciatives que impulsa el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública en aquesta línia i en col·laboració amb altres departaments de la Generalitat, agents socials i empreses, són les incloses en el pla STEMcat, el programa bitbot.cat, o la participació catalana al Technovation Challenge, totes elles amb l'objectiu comú de fomentar les vocacions tecnològiques i l'emprenedoria en aquest àmbit entre les nenes i joves.

Participants

Poden optar als premis totes aquelles dones vinculades professionalment o acadèmicament a l’àmbit de les TIC.

Els premis s’estructuren en set categories segons el perfil professional: (Cada candidata només pot optar a una categoria)

• Emprenedora: La dona ha de ser fundadora o cofundadora d’una empresa en actiu del sector de les TIC.
  • ProfessionalLa dona ha de treballar per una empresa o organització o ser “freelance” dedicada a l’àmbit de les TIC i ha d’estar en possessió d’una titulació universitària TIC.
  • Acadèmica/Investigadora: La dona s’ha de dedicar a la formació i/o recerca en l’àmbit de les TIC i ha d’estar en possessió d’una titulació universitària TIC.
  • Divulgadora: La dona ha de treballar en l’àmbit de la comunicació vinculada a les TIC.
  • Dona TIC revelació: Dones amb una trajectòria curta però molt rellevant. La dona ha d’haver tingut un paper rellevant i destacable en l’àmbit de les TIC.
  • Estudiant TIC Universitària: La noia ha de ser estudiant de qualsevol titulació universitària TIC i ha d’haver desenvolupat un projecte i/o iniciativa destacable en l’àmbit de les TIC.
  • Estudiant TIC FP: La noia ha de ser estudiant de qualsevol cicle formatiu de FP de l’àmbit TIC i ha d’haver desenvolupat un projecte i/o iniciativa destacable en l’àmbit de les TIC.
  • Iniciativa referent empresarial: Qualsevol empresa que hagi desenvolupat una iniciativa pròpia que posi en valor el paper de la dona en l’àmbit de les TIC.
  • Iniciativa referent d’entitat, centre formatiu/institució: Qualsevol entitat i/o centre formatiu/institució que hagi desenvolupat una iniciativa pròpia que posi en valor el paper de la dona en l’àmbit de les TIC.

Terminis, avaluació i lliurament de premis

Les candidatures dels Premis Dona TIC 2018 es poden proposar fins al 15 de novembre per la mateixa candidata o bé per qualsevol altra persona o institució.

Un cop finalitzat el termini de registre, les candidatures seran avaluades per un jurat de composició paritària format per 12 representants d'empreses i institucions relacionades amb l'àmbit de l'empresa, la universitat, les administracions públiques i els mitjans de comunicació. El lliurament dels guardons es farà en el marc del 12x12 Congress, la trobada de Cap d'Any de les TIC, que tindrà lloc el dia 20 de desembre de 2018.

Inscripció: http://tertuliadigital.com/12x12/premis-dona-tic-formulari-inscripcio/(obriu en una finestra nova)

Més informació: http://tertuliadigital.com/12x12/premi-dona-tic/(obriu en una finestra nova)