Xavier Roca, reelegit director de la UPC-ESEIAAT amb un 85% dels vots emesos

La comunitat universitària de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha elegit Xavier Roca per dirigir l’Escola durant quatre anys més.  Els electors han votat online entre el 10 i el 15 de desembre. Xavier Roca, ha estat l’únic candidat.

Un 85% dels vots emesos per la comunitat universitària de la UPC-ESEIAAT revaliden el mandat de Xavier Roca i el seu equip per dirigir l’escola d’enginyeria més important de Catalunya i una de les més importants de l’Estat, per les seves dimensions i oferta formativa.

El col·lectiu del professorat  ha atorgat una amplíssima confiança a l’únic candidat, amb un percentatge que arriba al 95% dels vots emesos. Pel que fa al personal d’administració i serveis, el percentatge de vots a favor de la candidatura de Roca ha estat del 89% i  de l’estudiantat del 68%

Xavier Roca es mostra molts satisfet pels resultats obtinguts perquè “donada les circumstàncies que ens ha tocat gestionar a tot el meu equip, durant aquest últim any crec que hem pogut garantir l’activitat acadèmica i d’R+D  amb nota gràcies a la implicació, els sentit de la responsabilitat i l’empatia de tota la comunitat universitària. Esperem que la situació millori l’any que ve per poder invertir tots els recursos i els esforços en continuar posicionant l’ESEIAAT com a centre de referència nacional, estatal i europeu en la formació de professionals de l’enginyeria i d’innovació tecnològica” afirma el director.

Fa quatre anys, Xavier Roca va ser el primer director electe de l’ESEIAAT, escola resultant de la fusió de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) i de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT). Ara revalida el seu mandat.

Nascut a Vilafranca del Penedès l’any 1974, Xavier Roca és doctor enginyer industrial per la UPC des del 2005 i  professor a la UPC Terrassa des del 1999. Abans d’assumir la responsabilitat de la direcció de l’ESEIAAT, Roca va desenvolupar la tasca de sotsdirector cap d’estudis del 2011 al 2015, i va ser delegat del rector de l’Àrea Acadèmica de l’ESEIAAT durant el procés de fusió de les dues escoles d’enginyeria de la UPC a Terrassa. També va coordinar el màster universitari en Enginyeria Industrial i el màster universitari en Enginyeria Aeronàutica.

Roca és investigador al Grup de Recerca i Innovació de la Construcció (GRIC) i és professor del Departament d’Enginyeria de Projectes i de la Construcció. La seva activitat de recerca  s’emmarca en la línia de la gestió dels processos constructius.

L’ESEIAAT és un centre públic de formació i investigació en enginyeria centenari, que pertany a la UPC des de la seva fundació, ara fa 50 anys. A les seves aules i laboratoris s’han format milers d’enginyers i enginyeres durant més d’un segle, una massa crítica clau per al desenvolupament industrial, econòmic i social del país. Actualment a l’ESEIAAT es formen prop de 4.500 estudiants en els 10 graus i 10 màsters que s’imparteixen. El centre   aporta a la societat més de 800 professionals de l’enginyeria cada any de totes les àrees industrials i dels àmbits aeroespacial i audiovisual. A més, a l’ESEIAAT hi treballen 33 grups d’R+D que transfereixen la seva innovació tecnològica a les empreses. Per les seves dimensions i el seu volum d’activitat formativa i de recerca, l’ESEIAAT ha esdevingut un centre clau per al desenvolupament del país.