La UPC i el Grup CONSTRUCÍA creen una càtedra d’empresa a l’ESEIAAT

Arturo Fernández, director executiu de l’empresa CONSTRUCÍA S.L.,  Daniel Crespo, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC), i Xavier Roca, director de  l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) signen, el 24 de gener, un conveni de col·laboració per crear la Càtedra d’empresa Grup CONSTRUCÍA. Aquesta nova càtedra d’empresa s’ubicarà a l’ESEIAAT i estarà dirigida per la professora Núria Forcada i el director de transformació de CONSTRUCíA S.L., Francisco Lendinez. L’objectiu de la càtedra és impulsar i promoure el coneixement i la innovació en l’àmbit de l’economia circular dins del sector de la construcció i de la indústria associada.

La nova Càtedra d’empresa UPC-Grup CONSTRUCIA, amb seu a l’ESEIAAT de la UPC, impulsarà la formació, la recerca, la transferència de coneixement i la divulgació científica  en l’àmbit de l’economia circular en el sector de la construcció, un model de producció en que el Grup CONTRUCIA és pioner. Segons el conveni signat el 24 de gener, CONSTRUCIA.S.L aporta 30.000 euros  per a  la creació de la Càtedra d’empresa i el hub d’economia circular aplicat a la construcció.

CONSTRUCÍA S.L. , empresa fundada el 2002 amb una àmplia experiència en el sector de la construcció,  i que compta amb un equip d’unes 300 persones, distribuïdes entre les seus de Madrid, Barcelona i Lisboa, ha reformulat el model productiu amb un model propi anomenat Lean2Cradle®Construcía, una metodologia en la qual es prescindeix de tot allò que consumeix recursos i no aporta valor; involucra tota la cadena de valor assegurant la sostenibilitat i la rendibilitat del projecte,  optimitza el preu i es redueixen terminis. Això es  tradueix en un augment de productivitat i una reducció dels costos operatius que permeten sumar sostenibilitat i rendibilitat.

L’experiència empresarial en aquesta metodologia pionera en l’àmbit de la construcció, unida al coneixement que generen els equips docents i de recerca de la UPC en aquesta àrea de l’enginyeria, generarà resultats que ajudaran a tot el sector a orientar la seva activitat amb criteris de sostenibilitat i productivitat.

I és que el hub de coneixement en economia circular resultant d’aquesta càtedra vol ser el motor de canvi del sector, generant un ecosistema d’innovació per promoure el coneixement, la transferència i la divulgació científica de l’economia circular en la construcció.