UPC ecoRacing de l’ESEIAAT presenta l’ecoRD 2022, una nova versió més evolucionada de l’exitós ecoRD

UPC ecoRacing de l’ESEIAAT presenta l’ecoRD 2022,  una nova versió més evolucionada de l’exitós ecoRD

Els estudiants de l’associació UPC ecoRacing, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha presentat el seu nou monoplaça ecoRD 2022, una evolució de l’anterior model que va guanyar en 10 categories l’any passat a  la Formula Student. El monoplaça s’ha presentat als patrocinadors de l’equip i a la comunitat universitària, amb la presència del rector de la UPC, Daniel Crespo, el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca, el Director general d'Innovació i Economia Digital de la Generalitat de Catalunya, Dani Marco  i el regidor d’universitats de l’Ajuntament de Terrassa, Pep Forn.

La Formula Student ja compta amb una nova versió més evolucionada del monoplaça 100% elèctric, de conducció autònoma i tracció a les quatre rodes. I és que l’ecoRD de l’equip UPC ecoRacing esdevé aquesta temporada en l’ecoRD 2022, un bòlid que incorpora un motor capaç de proporcionar 1190nM de parell a nivell individual i una potència de 140 KW als motors, que combinada amb els seus 195 kg possibilita una acceleració de 0 a 100 km/h em només 2,4 segons. I tot preservant el seu compromís amb la sostenibilitat sense renunciar  una eficiència del 80% i un consum de només 6,8 KW/h.

Una de les principals novetats del nou model ecoRD 2022 rau en el sistema de conducció autònoma, que aquesta temporada presenta una innovació important, com és un nou sistema de percepció que utilitza tres càmeres per analitzar l’entorn del vehicle amb una freqüència i una resolució més elevada.

Un bòlid molt més evolucionat

Aquest a nova versió del monoplaça dels de la UPC a Terrassa  ha incorporat també diverses optimitzacions a l’aerodinàmica, com ara els alerons laterals amb un nou disseny que genera una reducció en la resistència d’un 15%. En aquest sentit, els estudiants d’UPC ecoRacing han desenvolupat millores  per gestionar  l’estela d’aire  despresa de l’aleró davanter.

Quan a la dinàmica del bòlid, destaca les noves llandes de fibra de carboni dissenyades i fabricades pels mateixos estudiants que aporten una reducció de la massa no suspesa de 2 kg. Igualment, els futurs enginyers i enginyeres han afinat el disseny dels eixos del vehicle per reduir el pes i incrementar la fiabilitat del conjunt.

L’electrònica també ha experimentat evolucions, com ara, l’optimització de la bateria d’alt voltatge, un nou sistema de cablejat amb la supressió de cables redundants i una més alta protecció contra interferències electromagnètiques que aporta més lleugeresa i fiabilitat.

La seguretat és una part molt important a l’hora del disseny i construcció de l’ecoRD 2022, que integra un Firewall com aïllant dels 600 V que alimenten els motors amb menys que l’anterior model gràcies a la fibra de vidre.

L’agenda de competició d’UPC ecoRacing

L’ecoRD 2022 serà l’unic monoplaça de la Formula Student de l’Estata que participarà en quatre grans premis internacionals durant el proper estiu. Segons afirma el seu team leader, Quim Segura, “aquesta exigència suposa per a nosaltres un gran repte tecnològic i també de logística, perquè hem d’orgnitzar-nos molt i molt be per tal de poder ser competitius en tots quatre circuits”

En aquest sentit, l’equip competirà a Holanda (circuit d’Assen) entre el 10 i el 14 de juliol. Posteriorment viatjarà a Hongria, fins al circuit de  Budapest, on l’ecoRD 2022 lluirà el potencial de la seva conducció autònoma. Del 15 al 21 d’agost es desplaçarà a Alemanya, al mític circuit de Hockenheim, per disputar el gran premi amb més prestigi de la Formula Student a la categoria Driverless Cup, a la que només poden participar els 30 equips més avançats tecnològicament, capaços de dissenyar, fabricar i competir amb un monoplaça tant amb pilot com en mode autònom.

Finalment, per rematar la temporada, el 28 d’Agost els d’UPC ecoRacing competiran al Circuit de Catalunya on l’ecoRD 2022 mostrarà la seva versatilitat competint en totes les proves tant autònomes com manuals.

Lloc web d’UPC ecoRacing