La UPC s’adhereix al Hub b30

La UAB, el Parc de Recerca UAB, el centre tecnològic Eurecat, i l'Associació Àmbit B30 han signat un conveni amb la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) pel qual aquesta universitat s’incorpora a la plataforma Hub b30. La UPC se suma, així, com a nou membre, després que ja ho fessin el mes passat el Sincrotró ALBA i ESADECREAPOLIS.

.La rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Margarita Arboix; el vicerector d’Innovació i Projectes Estratègics de la UAB i director del Parc de Recerca UAB, Javier Lafuente; el director general Corporatiu i d’Operacions d’Eurecat, Xavier López, i el president de l’Associació Àmbit B30, Josep Monràs han signat avui un conveni amb el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, per formalitzar la seva adhesió a la plataforma Hub b30.

Amb aquesta nova incorporació, el Hub b30 comptarà també amb les capacitats del Campus de Terrassa i l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la UPC, que  imparteixen una oferta formativa de graus i màsters universitaris que abasten totes les àrees industrials de l’enginyeria, la tecnologia aeroespacial, l’òptica i l’optometria, la indústria dels videojocs, la tecnologia multimèdia i l’arquitectura. A més a més, compta amb 39 grups d’investigació que transfereixen els seus resultats d’innovació tecnològica a les empreses.

El rector de la UPC, Francesc Torres, ha destacat: “Celebrem formar part d'aquesta aliança d'èxit, no només per la proximitat territorial dels Campus de la UPC que s'implicaran en el Hub b30, sinó també per la coincidència de voluntats a l'hora d'empènyer junts per enfortir la innovació i la competitivitat col·lectiva.”

En la mateixa línia, la rectora de la UAB ha manifestat: “Gràcies al Hub b30, totes les entitats de l’entorn, des d’universitats, ajuntaments i empreses, tenim l’oportunitat de col·laborar i interactuar per impulsar projectes d’innovació i fomentar el diàleg amb la societat”.

Sobre el Hub b30

L’abril de 2018, la UAB, el Parc de Recerca UAB, Eurecat i Àmbit B30 van posar en marxa el projecte Hub b30 per posar a l’abast de la societat les seves capacitats tecnològiques i el coneixement científic, per tal de resoldre les necessitats i els reptes d’innovació d’empreses i institucions del territori, a través de la col·laboració i la interacció.

Ara, el Hub b30 s’ha obert a la incorporació de nous agents de recerca, desenvolupament i innovació per tal d’agrupar més entitats i oferir entre totes respostes innovadores per millorar la competitivitat del territori B30, que abasta 23 municipis que es troben a l’àrea d’influència del tram de l’AP7 i l’AP2. El mes passat s’hi van adherir el Sincrotró ALBA i ESADECREAPOLIS.

Per tal de donar a conèixer les tecnologies i capacitats del Hub b30, una de les activitats que desenvolupa és l’organització de diferents trobades sobre innovacions i tendències en àmbits específics, anomenades “Brunchs d’innovació”. Des de la seva creació, els membres del Hub b30 han organitzat un total de 10 trobades d’innovació monotemàtiques de sectors com l’alimentació, la mobilitat, la bioindústria o el big data, entre d’altres. En total, hi han participat més de 650 persones, provinents de l’àmbit de l’empresa, centres de recerca, hospitals i administració pública.

D’esquerra a dreta: Roser Salvat, responsable del Hub b30; Xavier Roca, director de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC; Josep Monràs,  president de l’Associació Àmbit B30; Roger Font, director de Consultoria Tecnològica d’Eurecat; Margarita Arboix, rectora de la UAB; Francesc Torres, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i Javier Lafuente, vicerector d’Innovació i Projectes Estratègics de la UAB i director del Parc de recerca UAB.