Tres estudiants de l’ESEIAAT representen la UPC en l’Assemblea Europea d’Estudiants, al Parlament Europeu d’Estrasburg

Del 31 de maig al 2 de juny, tres estudiants de la UPC participaran en la segona trobada d’estudiants universitaris al Parlament Europeu, a Estrasburg, amb l’objectiu d’elevar a la Comissió Europea propostes i recomanacions per a la presa de decisions al voltant dels grans reptes europeus. Formen part del grup de 12 estudiants que representen l’aliança d'universitats Unite! en l’esdeveniment.

Ariadna Anguita i Núria Escursell, estudiants del màster universitari en Enginyeria Aeronàutica a l’ESEIAAT, i Lluís Gil, estudiant del grau en Enginyeria del Disseny i Desenvolupament del Producte a la mateixa Escola, són els tres estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) que participaran en la segona edició de l’Assemblea Europea d’Estudiants (ESA), del 31 de maig al 2 de juny, a Estrasburg. Formen part del grup de 12 estudiants que representen l’aliança Unite! en l’esdeveniment.

L’Assemblea, que es desenvoluparà a les instal·lacions del Parlament Europeu, reuneix, en aquesta segona edició, a més de 200 estudiants de la majoria de les aliances universitàries europees per debatre temes d’actualitat, elaborar recomanacions polítiques per al futur d'Europa i defensar-les davant dels responsables de la presa de decisions. L’aliança Unite!, de la que forma part la UPC, estarà representada en la trobada pels estudiants de la UPC i també pels estudiants Dana Reignier-Tayar, Elaia Etchamendy, Charlotte Boudali, Hugo Cazaux, Roman Bouchet i Gonçalo Castro, de Grenoble INP-UGA; Gabriele Morello, del PoliTo; Hatef Hajian, de la Universitat d'Aalto, i Fjolla Hasani, de TU Graz.

Entre els mesos de març i maig, els estudiants seleccionats per participar en l’Assemblea han estat treballant remotament sobre un dels temes que es tractaran durant les sessions a Estrasburg, on s'elaboraran les recomanacions i propostes concretes per a la Comissió Europea. El resultat final del debat i dels acords serà un document de posicionament comú per compartir amb els responsables europeus de la presa de decisions en cada àmbit.

Segons Lluís Gil, que també és representant de la UPC a Students in Unite! for Representation and Empowerment! (SURE), “tots els participants en l’Assemblea ens preparem de manera diferent abans d’assistir-hi. Hem dedicat part del nostre treball previ a buscar diverses opinions d'experts sobre el tema que estem debatent i, en alguns casos, els estudiants han organitzat reunions amb ells per ampliar, encara més, els seus coneixements sobre el tema. També s'han establert diversos grups de treball per investigar informació rellevant i compartir-la amb la resta del grup”.

En aquesta fase prèvia, l’ESA ha organitzat dos esdeveniments que són molt rellevants per a les tasques de preparació de l'Assemblea, com són un taller de redacció de polítiques per a escriptors voluntaris, que va tenir lloc el 4 de maig, i una visita digital al Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el 8 de maig.

Durant les sessions a Estrasburg els estudiants es dividiran en diferents panells i taules rodones segons els temes del debat. Els estudiants de la UPC Lluís Gil i Núria Escursell coordinaran el panell 6: Digital. Com garantir una transició digital justa i sostenible en un context d'explosió de la demanda i d'escassetat de matèria primera?.

La resta d'estudiants que representa Unite! participaran en els diferents panells per discutir i proposar solucions al voltant dels temes següents: com podria la història franco-alemanya de la reconciliació servir de model per superar conflictes i construir la unitat; l'energia a Europa a diferents nivells i com garantir un accés just i sostenible; com garantir una transició digital justa i sostenible en un context d'explosió de la demanda i d'escassetat de matèria primera?. També es debatrà sobre si la Unió Europea està en posició de desenvolupar una política exterior eficient i una política de defensa autònoma que garanteixi la seguretat de la ciutadania; com les ciutats sostenibles contribueixen a l'autonomia europea i al benestar de les persones; si les institucions europees d'educació superior ofereixen un accés més inclusiu a les capacitats i el coneixement, així com sobre si les universitats contribueixen a reduir la diferència de qualificacions a Europa.

arxivat sota: