Terrassa acull el X Congrés Nacional de Legionel·la i Qualitat Ambiental que organitza el grup CRESCA de la UPC

Els propers dies 18 i 19 d'abril, a l'Auditori Municipal de Terrassa, tindrà lloc la desena edició del Congrés Nacional de Legionel·la i Qualitat Ambiental que organitza el Centre de Recerca, Seguretat i Control Alimentari (CRESCA) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). L'objectiu del congrés es esdevenir un espai de debat on s'abordaran les novetats sobre legislació, prevenció, formació i protecció respecte la malaltia. En el congrés, al qual assistiran 250 persones presencialment i online, participaran investigadors, tècnics, empreses i responsables de la salut pública de Catalunya i de tot l’Estat.

Les torres de refrigeració industrials són considerats els aparells o equips que generen més risc de disseminació de la legionel·losi. Tanmateix, la causa de la propagació d’aquesta malaltia s’ha de compartir amb els sistemes humidificadors de l'aire a l'interior dels edificis, sistemes d'aigua sanitària calent i freda (xarxes, dipòsits, calderes, cisternes, etc.), instal·lacions de centres hospitalaris, hotels i d’altres espais d'ús col·lectiu com ara dutxes, saunes, spas, instal·lacions termals i piscines climatitzades en moviment.

En aquest sentit, el Centre de Recerca, Seguretat i Control Alimentari (CRESCA) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) organitza el X Congrés de Legionel·la i Qualitat Ambiental, amb un programa que posarà sobre la taula noves tècniques amb les quals es pot controlar i evitar la dispersió al medi ambient del microorganisme causant de la legionel·losi.

Es presentaran 16 ponències que exposaran qüestions legals i formatives, o que posaran de relleu diferents qüestions com ara el control de microorganisme en instal·lacions amb aigua i noves investigacions científiques. També es presentarà el projecte IAQ4EDU, dirigit per la investigadora del Grup de Recerca i Innovació en la construcció (GRIC) de la UPC a Terrassa, gràcies al qual s’elabora el primer protocol  de la qualitat de l’aire en entorns escolars. La monitorització de dades o la síndrome de l’edifici malalt en època de pandèmia són altres temes que s’exposaran al congrés.

Tal com explica Judith Crespiera, presidenta del Congrés i gerent del grup CRESCA, “moltes persones passen al voltant del 60% de la seva vida en espais tancats. En aquest sentit, cada cop més s'implementen les tendències reivindicatives que demanen una gestió rigorosa de la qualitat ambiental a l'interior d'edificis i instal·lacions. Per això, la seguretat, la prevenció i el confort són tan importants. En aquest context, el Congrés de Legionel·la i Qualitat Ambiental ha esdevingut una cita ineludible per als professionals i per a l’Administració. Si més no, ja hem arribat a la desena edició, la qual cosa significa que l’esdeveniment que hem estat capaços d’organitzar any rere any és útil i necessari”, conclou Crespiera.

Programa i més informació del Congrés