150 estudiants de primer curs de la UPC-ESEIAAT participen a la segona edició del concurs #tecnosuroESEIAAT

Els participants han de construir un enginy de molt baix cost que impulsi un tap de suro des d’una plataforma A a un plataforma B separades per 4.5 m

El concurs és  formatiu i té com a objectiu posar a la pràctica d’una manera divertida assignatures teòriques de primer  curs.

Els primers quadrimestres als plans d’estudis de totes les titulacions d’enginyeria contenen un bon grapat d’assignatures teòriques. Matemàtiques, càlcul, àlgebra, física o química formen part del dia a dia acadèmic i són la base per tal que els estudiants puguin afrontar la resta dels estudis. Ara, la professora Eulàlia Griful i  el professor Marcel Macarulla, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), han organitzat un concurs amb valor docent i pedagògic per a que els estudiants d’aquestes assignatures puguin aplicar la teoria a la pràctica d’una manera divertida i fer-les una mica més lleugeres.

El concurs, que porta per nom #tecnosuroESEIAAT, tindrà lloc el 9 de maig, a partir de les 11.00h a la sala d’actes de l’edifici TR5 de l’ESEIAAT, i hi participaran 150 estudiants de primer curs del grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials d’aquest centre.

Distribuïts en 25 equips de treball de 6 persones, els estudiants han disposat de dos mesos de temps per pensar,  dissenyar i construir un enginy de molt baix cost capaç d’impulsar un tap de suro des d’una plataforma A a un plataforma B separades per 4.5 cm. El jurat del concurs estarà format per professorat de l’ESEIAAT, que valorarà també el disseny de l’artefacte o la creativitat amb que els estudiants decorin el tap.

El concurs serà presentat i dinamitzat pel professor de l’ESEIAAT i divulgador científic Miquel Sureda i  serà emès en directe on line a l’adreça https://media.terrassa.upc.edu/en-directe