30 empreses cerquen talent politècnic al VII ‘Speed Recruitment’ de la UPC-ESEIAAT

• Un 90 % dels titulats de l’ESEIAAT troben feina durant el primer any després de graduar-se
  • L’ESEIAAT manté col·laboració estable amb més de 700 empreses de tots els sectors
  • Al llarg del curs passat, l’ESEIAAT va signar 1.061 convenis amb 205 empreses, que representen prop de 400.000 hores de formació complementària realitzades per 800 estudiants

El proper dia 15 de maig,a  les 12h, 30 empreses de diversos sectors industrials participen a la VII edició de l’’Speed Recruitment’, una iniciativa de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politènica de Catalunya·BarcelonaTech (UPC) que posa en contacte a empresaris i futures i futurs enginyers a través d’entrevistes ràpides. L’ESEIAAT ha esdevingut en un dels centres més actius a l’hora de vincular el teixit empresarial als seus estudiants i un pol d’atracció clau de captació de talent per a les empreses.

L’Speed Recruitment #speedESEIAAT de la UPC-ESEIAAT es consolida juntament amb el Fòrum d’Empreses com un dels esdeveniments destacats del panorama universitari de Catalunya per a l’estudiantat d’enginyeria i per als titulats recents, i un important pol d’atracció per a les grans, petites i mitjanes empreses que cerquen professionals altament qualificats. I és que els seus estudiants compten amb una formació que els habilita per formar part d’equips de treball multidisciplinaris, liderar-los, generar nous projectes, innovar, afrontar reptes i solucionar de manera eficient i eficaç els problemes que puguin sorgir.

L’Speed Recrutiment és una modalitat dinàmica i molt efectiva de posar en contacte empreses i estudiants dels 10 graus i 8 màsters d’enginyeria que imparteix  l’ESEIAAT. L'acte es divideix en dues parts. En la primera cada empresa disposa de 2 minuts per presentar-se als estudiants a la sala d’actes  i explicar quins perfils necessita i quin itinerari professional ofereix. Després s’inicia la segona part, on cada empresa disposa d’un espai físic i una hora i mitja per  entrevistar  els alumnes que estiguin interessats en la seva oferta. Cada entrevista té una durada  d’entre 5 i 8 minuts. Durant l’entrevista, l’alumne podrà, en tot moment, lliurar el seu currículum a l’empresa.

Lluís Gil, sotsdirector d’Empresa i Recerca de l’ESEIAAT, afirma que “tenim la gran sort d’impartir titulacions que, a data d’avui, són claus per als sectors productius del país. Això explica, en part, l’alt nombre d’empreses que venen a cercar talent a l’Escola, tant a l’Speed Recruitment com al Fòrum d’Empreses. Crec que el gran atractiu per a les empreses és la formació i la preparació dels nostres titulats, que incorpora una part pràctica rellevant. Aquests factors són molt importants per a les empreses i, des de l’Escola, hi ha una aposta estratègica global en aquest sentit”.

De fet, amb més de 4.000 estudiants matriculats, l’ESEIAAT ha esdevingut una gran escola d’enginyeria a Catalunya i a l’Estat, amb més de 800 enginyers i enginyeres graduats cada any. És, per tant, un centre de formació estratègic per al país, en què un 90 % dels titulats troben feina durant el primer any després de graduar-se i 7 dels 10 graus d’enginyeria que ofereix compten amb un 100 % d’inserció laboral. A l’ESEIAAT se signen, cada any, prop de 1.200 convenis de pràctiques amb 205 empreses que representen 406.000 hores de formació complementària remunerada realitzada per més de 800 estudiants. Aquesta xifra suposa que pràcticament tots els graduats i graduades poden viure una primera experiència laboral abans de  titular-se.

Les empreses i institucions que participen a l’#SpeedESEIAAT són AMES, KAUTEX,KOSTAL,MAHLE HOLDING,PLASTIC OMNIUM, APPLUS, MIM ADMINISTRATION GROUP, BOSCH, ESTAMP, IMC TOYS, MICRORELLEUS, GEPROELEC, ENCHUFING, HP, ELECNOR, MUTUA TERRASSA, HENKEL IBÉRICA, VENAIR IBÉRICA, ZERO 2 INFINITY, COMERCIAL GLOBAL PAYMENTS, RUBI, ENGINYERIA TEKNICS SABADELL, ENGINYERS BCN, UPC ALUMNI, COL.LEGI OFICIAL D’ENGINYERS DE CATALUNYA, LA MÚTUA DELS ENGINYERS, ACCENTURE, GESTLEAN, GRIUPO IMAN