Arriba el #xupxup, la Setmana Cultural del Campus de la UPC a Terrassa

Com ja és habitual a la primavera universitària vallesana, els primers dies de maig s’omplen d’activitats lúdiques, tecnològiques, culturals i esportives organitzades pels estudiants del Campus de la UPC a Terrassa. Aquestes activitats conformen la Setmana Cultural 2019 #xupxup, que enguany tindrà lloc els dies 7, 8 i 9 de maig amb una programa que inclou les ja tradicionals cursa pel Campus i concurs de paelles,  concerts de música en directe, campionats esportius, concursos, tallers, videojocs on line, gastronomia, l’olimpíada de drons, l’exhibició castellera de la colla Els Bergants i la segona edició del concurs tecnològic #tecnosuroESEIAAT. A més, aquest curs, un grup d’estudiants han organitzat el Punt Lila, una iniciativa que té com a objectiu la prevenció i la denúncia d’actituds sexistes.

La Delegació d’Estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) ha organitzat un any més la Setmana Cultural de la UPC a Terrassa, sota l’etiqueta #xupxup, amb prop de 40 activitats esportives, musicals, lúdiques, tecnològiques, divulgatives i de conscienciació social. El programa inclou les ja clàssiques Cursa pel Campus (dia 9 de maig, 11h Plaça del Campus), el concurs de paelles (dia 9 de maig, al pàrquing de l’edifici TR5 de l’ESEIAAT), i l’olimpíada de drons que organitza el Laboratory of Unmanned Aerial Systems (LUAS)  (dia 8 de maig, a la pista poliesportiva de l’ESEIAAT). Els drons que participaran en aquesta singular competició estan construïts pels estudiants de l’assignatura “Muntatge, configuració i vol de drons” que imparteix el professor Oriol Lordan. Els aparells han de superar un circuit aeri  i una sèrie de proves per demostrar la seva precisió de moviments i capacitat de vol.

A més, la Setmana Cultural #xupxup acull per segon anys consecutiu l’original concurs tecnològic #tecnosuroESEIAAT a la sala d’actes de l’edifici TR5 de l’ESEIAAT. Els participants són 150 estudiants de primers cursos del grau d’Enginyeria en Tecnologies Industrials que han de construir un enginy de molt baix cost per impulsar un tap de suro des d’una plataforma A fins un plataforma B separades per 4.5 m. El concurs és  formatiu i té com a objectiu posar a la pràctica d’una manera divertida assignatures teòriques de primer curs.

Els castells tenen el seu moment a la Setmana Cultural #xupxup. La colla castellera del Campus Universitari de Terrassa “Els Bergants” realitzarà una exhibició amb diferents castells a la plaça del campus el dia 9 de maig a les 12h

El programa musical és ampli i divers, amb molt protagonisme per a D’Js com The Glitch Hunters (dia 7 a les 15h), Mosh Lit (dia 8 a les 12h al pàrquing ESEIAAT), Oscar Week (dia 8 a les 15h al pàrquing ESEIAAT), Mark Arritz (dia 8 a les 17h al pàrquing ESEIAAT), Carlos (dia 8 a les 19h al parquin ESEIAAT), Sashik Anderson (dia 9 a les 12h a la plaça del campus), Alpha Hunter (Dia 9 a les 15h a la plaça del Campus). Pel que als grups musicals, el dia 9 de maig qualsevol que passi per la plaça del Campus podrà escoltar en directe als The Talking Group (16,15h), als Kronikal (17,30h),  als Bucaneros (18,45h) i als Segona Mà (21h)

També hi ha espai per a les conferències de diferents temàtiques, com ara la seguretat  envers els incendis, l’emergència climàtica, o el tancament de les centrals nuclears. Els participants a la Setmana Cultural #xupxup podran gaudir igualment de tallers i concursos divertits, com ara el concurs de coets d’aigua (dimecres 8 a les 12,30 al pàrquing de l’edifici TR5 de l’ESEIAAT), i una gimcana el mateix dia i al mateix lloc. Un simulador de conducció i una taller de defensa personal completen aquest apartat.

Pel que fa a les activitats esportives, hi ha torneig de  bàsquet, fútbol-sala pàdel i voleibol.

Un grup de 15 estudiantes i estudiants de l’ESEIAAT ha impulsat el Punt Lila durant les activitats de la Setmana Cultural #xupxup. Aquests estudiants estaran presents a totes les activitats identificats amb un braçalet de color lila i atendran a qualsevol persona que sigui víctima d’alguna actitud sexista. A més, a l’inici de cada concert s’emetrà un missatge relacionat amb la conscienciació contra aquests tipus d’actituds.

arxivat sota: