Prop de 900 estudiants de secundària del Vallès participaran a les proves Cangur de matemàtiques, a l’ESEIAAT

El 15 de març , de 10 a 12 hores, a les aules de l’edifici TR5 de l’ESEIAAT (c. Colom, 11 Terrassa )

El dia 15 de març, a partir de les 10 hores, 895 estudiants de 4rt d’ESO i 1er i 2on batxillerat procedents de 20 col·legis i instituts de Terrassa, Rubí, Vacarisses i Viladecavalls realitzaran les proves Cangur de Matemàtiques 2017 a les aules de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). La Societat Catalana de Matemàtiques organitza cada any aquestes proves a tot el país. L’objectiu és estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través de la resolució de problemes.

La prova consta de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema. Els nois i les noies participants d'arreu d'Europa i d'altres països del món es plantegen els mateixos problemes i els han de resoldre en una hora i quart. Els enunciats dels problemes els ha preparat l'associació Le Kangourou sans Frontières. Al Campus de la UPC a Terrassa participaran estudiants dels següents col·legis i instituts:

• Institut Cavall Bernat
  • Escola Pia de Terrassa
  • Institut Torre de Palau
  • Institut J. V. Foix
  • Institut de Viladecavalls
  • Institut Can Jofresa
  • Institut de Terrassa
  • Institut Egara
  • Institut La Serreta
  • Institut Vacarisses
  • Petit Estel. La Nova
  • El Cim
  • Institut Can Roca
  • Institut Les Aimerigues
  • Vedruna
  • Tecnos
  • Institut Montserrat Roig
  • Institut Torrent dels Alous
  • Sagrado Corazón de Jesús
  • Institut Investigador Blanxart

Després de les proves, també es faran dues activitats relacionades amb les matemàtiques, adreçades als instituts incrits:

• Matemàtiques aplicades al desenvolupament d'un monoplaça de competició.
  • L'enigma lògic de Cosmic Research.

Foto: Proves Cangur Arxiu UPC