Prop de 500 estudiants de 9 centres de Terrassa participen a les proves Cangur de Matemàtiques a l’ESEIAAT de la UPC

489 estudiants d’ESO i Batxillerat que estudien a 9 centres d’ensenyament secundari de Terrassa participaran demà dia 21 de març a la 29ª edició de la prova Cangur 2024, que es celebra a tot Catalunya de la ma de la Societat Catalana de Matemàtiques i que s’emmarca en la proposta de joc-concurs promoguda per l’associació internacional Kangorou sans frontiéres (AKSF), integrada per més de 90 països.

Gairebé quatre milions d’estudiants d’ensenyament secundari de 90 països participen demà dia 21 de març a les proves Cangur de Matemàtiques 2024. Terrassa és una de les ciutat on es desenvoluparà el concurs matemàtic més multitudinari del món. L’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech (UPC) acull les proves que s’iniciaran  d’10,00h a 11,15h a les aules de l’edifici TR5 (c/ Colom 11).

A Terrassa, 489 nois i noies de 9 centres hauran de resoldre entre 24 i 30 reptes , segons el seu nivell escolar, amb cinc opcions de respostes, que aporten una visió molt creativa de els matemàtiques. Desprès de realitzar les proves, els participants gaudiran de dos tallers tecnològics a càrrec de dos grups d’estudiants de l’ESEIAAT, Trencalòs i UPCecoRacing, que mostraran com es construeix un avió i un monoplaça elèctric de competició, respectivament

A Catalunya participaran més de 120.000 estudiants, xifra rècord en tota la història d’aquest concurs que es va iniciar l’any 1995. Des de llavors, el nombre de participants i de centres que inscriuen als seus alumnes no ha deixat de créixer.

Enllaços relacionats