L’ESEIAAT organitza la primera Jornada de Portes Obertes on line de la UPC amb un gran èxit de participació

El confinament a causa del Covid19 no atura les activitats de promoció i orientació per a futur estudiantat sobre els 10 graus d’enginyeries que s’imparteixen l’ESEIAAT

Més de 100 persones, amb perfils d’estudiantat de batxillerat, cicles, mares, pares i professorat d’instituts de tot Catalunya, van participar virtualment a la primera Jornada de Portes Obertes on line de la Universitat Politècnica de Catalunya·Barcelona Tech (UPC), que es va organitzar el passat dia 25 de març des de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

La situació de confinament que estem vivint actualment a causa del Covid19  ha propiciat que la direcció de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya·Barcelona Tech (UPC) hagi decidit mantenir el calendari de Jornades de Portes Obertes, previst per aquest curs, adaptant les condicions de les sessions convocades durant el període de confinatment amb el suport de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació que tenim al nostre abast. D’aquesta manera el passat 25 de març a les 16h, en l’horari programat i convingut, ha tingut lloc la primera Jornada de Portes Obertes (JPO) on line de la UPC,

Què és l’ESEIAAT i què s’estudia a l’ESEIAAT, on line

La primera Jornada de Portes Obertes (JPO) online de la UPC va ser conduïda per la sotsdirectora de l’ESEIAAT Núria Salán amb suport del sotsdirector David González i la participació remota d’alguns professor/es que habitualment col·laboren a les JPO conduint les sessions específiques dels diferents grau. La sessió va començar amb la presentació del vídeo de l’Escola “Utopia” i en acabar la presentació de l’escola, es va mostrar el vídeo “Vola amb l’ESEIAAT”. En aquest punt, es va viure un moment molt emocionant quan es van obrir alguns micròfons i es van sentir aplaudiments remots i espontanis.

El desenvolupament de la  jornada va seguir, en bona part, el programa previst. Les sessions dels diferents graus, es van realitzar de manera global en format de xat, on s’anava seguint un torn rigorós de les preguntes introduïdes pels assistents, amb intervenció del professorat ESEIAAT present en aquell moment. D’aquesta manera, els més de 100 participants, estudiants, pares, mares i professorat d’ensenyament secundari de Catalunya a través de pantalles d’ordinadors, smartphones o tablets van poder rebre informació on line directa, immediata i amb l’agilitat. El professorat de l’ESEIAAT va respondre més de 50 qüestions referents als 10 graus d’enginyeries industrials, aeroespacials i audiovisual que s’imparteix actualment.

Durat la presentació remota de l’escola  es van mostrar i compartir les dades mes significatives de l’ESEIAAT, com ara, el fet del que comporta per a algú que inicia els estudis d’enginyeria, pertànyer a la millor universitat en enginyeries del país segons els rànquings. La presentació també destaca la trajectòria en formació d’enginyers i enginyeres durant més de 100 anys de l’ESEIAAT i els avantatges de la ubicació privilegiada de l’escola al bell mig del Gran Vallès (la locomotora econòmica de Catalunya). La sotsdirectora Salán va destacar la particularitat que confereix el caràcter de campus urbà, la facilitat d’accés amb transports públics, des de qualsevol punt de Catalunya, els serveis universitaris de què disposa l’estudiantat, o els serveis que ofereix una gran ciutat com és Terrassa.

Un cop contextualitzada l’ESEIAAT, Salán i González van fer una explicació detallada de l’oferta acadèmica, destacant els principals trets dels 10 graus d’enginyeria i les sortides professionals, tot i posant l’accent en dos aspectes: el seu alt grau d’ocupabilitat de totes (proper al 100% durant el primer any de finalització d’estudis) i la qualitat docent al centre. No en va, Salan i González van afirmar que  “som l’única escola amb 10 premis a la qualitat en la innovació docent en els darrers 15 anys. I és que a l’ESEIAAT formem en enginyeria  fent enginyeria, impulsant entre l’estudiantat la realització de projectes reals d’enginyeria. ”. De fet, l’estudiantat de l’ESEIAAT  i els seus projectes d’enginyeria van ser els exemples protagonistes, perquè il·lustren l’aposta de l’Escola per l’assoliment de competències més enllà dels coneixements.

Desprès de les presentacions i les explicacions, es va iniciar una sessió de preguntes  que va resultar molt activa via xat. Si la pregunta era molt específica, hi havia la possibilitat de fer-la per correu electrònic. Núria Salan i David González valoren l’experiència com molt positiva. “Comptar amb més de 100 persones en el context actual que vivim indica l’interès que suscita la nostra oferta acadèmica. D’altra banda, aquests tipus d’accions sempre és molt millor realitzar-les presencialment, perquè l’estudiantat veu i viu l’Escola, i pot “ensumar” l’ambient, valorar els equipaments, les instal·lacions, veure altres persones que molt probablement seran els seus futurs companys i companyes. Però atenent les circumstàncies, hem de fer de la necessitat virtut i, malgrat l’estat d’alarma que vivim i que ens obliga a tots al confinament, estem molt satisfets amb aquestes primeres JPO online, perquè hem superat el repte de mostrar la nostra capacitat de reacció i hem deixat pales que, amb voluntat i imaginació, malgrat tot, no hi ha virus que ens aturi!” conclouen.