La UPC lidera un projecte de col·laboració local a Terrassa per impulsar la fabricació i bon ús de mascaretes higièniques reutilitzables

El Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC (CCD) ha dotat amb 8.000€ un projecte impulsat pels investigadors i investigadores d’enginyeria tèxtil de la UPC que consisteix en impulsar  la fabricació de mascaretes higièniques reutilitzables en empreses de l'entorn industrial de la ciutat de Terrassa. Al projecte participen sis institucions  egarenques que formaran tant a empreses com a la població en general sobre com fabricar-les i sobre com fer-ne un bon ús per tal que siguin eficaces.

L’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de Terrassa, (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya·Barcelona Tech(UPC) juntament amb l’agrupació d’Empreses Innovadores Tèxtils (AEI), l’Ajuntament de Terrassa, El Consorci Sanitari de Terrassa, l’Escola Universitària d’Infermeria de Terrassa (EUIT)  i l’Hospital Universitari Mutua Terrassa han sumat esforços i coneixement per  posar en marxa un projecte local, singular a Catalunya, que té com a principal objectiu millorar la provisió de mascaretes higièniques reutilitzables per protegir a la població del contagi de la COVID19, fomentar el seu bon us i realitzar un reciclatge correcte.

El projecte, que compta amb una ajut de 8.000 € del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC (CCD), actuarà en tres línies fonamentals. D’un costat els enginyers i les enginyeres de la UPC identificaran empreses a la ciutat de Terrassa i el seu entorn territorial que puguin reorientar la seva activitat industrial per fabricar mascaretes higièniques reutilitzables. Un cop identificades, la UPC les assessorà de manera gratuïta per reconvertir els seus processos industrials i fabricar mascaretes higièniques reutilitzables d’acord amb els estàndards d’homologació tant tècnics com sanitaris.

Per la seva banda, tant la UPC com la resta d’institucions col·laboradores realitzaran activitat de formació sobre els criteris tècnics adequats que han de complir les mascaretes higièniques reutilitzables i el seu bon us. Aquestes activitats podran ser per a professionals, tècnics i per a la població en general i tindrien lloc tant als districtes de la ciutat de Terrassa com a institucions i empreses a través de videoconferències,  webinars i material gràfic.