La UPC-ESEIAAT gradua prop de 800 enginyeres i enginyers altament qualificats

El proper dia 15 de novembre, a partir de les 18h al recinte firal de Terrassa tindrà lloc un dels esdeveniments acadèmics més multitudinaris de Catalunya, al que assistiran prop de 2000 persones per participar de la graduació de prop de 800 estudiants de 10 graus i 8 màsters en enginyeries formats per l’Escola Superior d’Enginyeries Industrials, Aeroespacials i Audiovisuals de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya·Barcelona Tech (UPC). Presidirà l’acte el rector de la UPC, Francesc Torres; l’Alcalde de Terrassa, Jordi Ballart i el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca

Ja pots veure el recull amb les millors imatges de l'acte!!

• El padrí de la promoció serà Javier Cacho, conegut escriptor i divulgador científic sobre exploracions polars que va ser cap de la base antàrtica espanyola Juan Carlos I

El proper dia 15 de novembre, a partir de les 18 h al recinte firal de Terrassa tindrà lloc la graduació de prop de 800 estudiants de 10 graus i 8 màsters en enginyeries  formats a  l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). A l’acte, al qual hi assistiran prop de 2.000 persones, serà presidit per l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; el rector de la UPC, Francesc Torres, i el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca.

A partir del proper dia 15 de novembre, el teixit productiu i industrial de Catalunya disposarà de   778 enginyers i enginyeres altament qualificats que estan preparats per afrontar els reptes de la indústria i de l’economia del segle XXI i per treballar liderant el desenvolupament econòmic del país després d’haver-se format a l’ESEIAAT.

En paraules del director de l’ESEIAAT, Xavier Roca, “molt poques ciutats i molt poques universitats a l’Estat compten amb l’actiu que la nostra Escola suposa per al país. Graduar cada any prop d’un miler de  professionals altament qualificats no és un fet habitual que estigui a l’abast de molts centres de formació. Potser és una xifra que es diu aviat, però el valor humà i de talent que aporta al conjunt del país és incalculable. Per això, el dia 15 en realitat és una diada per al conjunt de la societat, i l’hem de posar en valor”, afirma Roca.

Aquesta nova promoció d’enginyers i enginyeres formats de la UPC a Terrassa comptarà amb un padrí d’excepció. Es tracta del científic Javier Cacho, conegut escriptor i divulgador sobre exploracions polars, que impartirà la conferència ‘La brúixola dels exploradors’. Cacho parlarà sobre els valors de la professionalitat, l’entusiasme, l’optimisme, la gestió de la por i de servei als altres, tot glosant  les fites dels grans exploradors polars.

Javier Cacho és físic, científic  i escriptor. Al 1986 va ser membre de la primera expedició científica espanyola a l'Antàrtida, on tornaria durant anys, a vegades en ple hivern antàrtic, per  investigar la destrucció de la capa d'ozó. La seva activitat professional està lligada tant a l'Antàrtida com a la promoció de la cultura científica. Ha estat col·laborador de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia en el Programa Antàrtic Espanyol, secretari de el Comitè Nacional d'Investigació Antàrtica d'Espanya i delegat alternatiu al Scientific Committe on Antarctic Research. Ha fet estades a l'Antàrtida durant diverses campanyes d'investigació com a cap de la base antàrtica espanyola Juan Carlos I. És autor d’un dotzena de llibres sobre els exploradors polars i la capa d’ozó.

Premis de les empreses als millors expedients
L’ESEIAAT manté una relació estreta amb les empreses de totes les àrees industrials. Algunes de les més importants col·laboren amb l’acte de graduació finançant i lliurant els premis als millors expedients acadèmics, com ara AENA, Caixa d’Enginyeres, KOSTAL, Germans Boada, AUSA, LAUDA, FIIC, ABB, CIRPROTEC, COEIC, CIRCUTOR, Enginyers BCN, HENKEL, COEIAE, IMC TOYS, Continental Automative Corporation, Proyectos de Ingeniería del Vallès, Clínica Dental les Escoles i La Mutua d’Enginyers.

Per titulacions, la distribució de graduats i graduades és la següent

65 del grau en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials
104 del grau d’Enginyeria en Tecnologies Industrials
68 del grau en Enginyeria en Vehicles Aeroespacials