La UPC-ESEIAAT celebra el XV Fòrum d’Empreses, aquest curs en format online

El Fòrum d’empreses de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) s’ha consolidat com un dels espais d’interrelació d’empreses, estudiantat i recent titulats del sector industrial, aeronàutic i audiovisual més importants del país. Aquest curs, i a causa de la situació sanitària generada per la COVID-19, aquesta cita ineludible a Catalunya tant per les empreses com pels estudiants, es celebrarà online els dies 12 i 19 de maig

Els estudiants formats a l’Escola de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya·BarcelonaTech (UPC) són futurs professionals amb un extraordinari potencial i de gran interès per part de les empreses. La seva formació universitària els ha habilitat per formar part d’equips de treball multidisciplinaris, liderar-los, generar nous projectes, innovar, afrontar reptes i solucionar  de manera eficient i eficaç els problemes que puguin sorgir.

És per això que l’ESEIAAT té un gran poder de convocatòria envers el teixit empresarial català que necessita d’aquests tipus de professionals i, malgrat la situació sanitària generada per la COVID19, aquesta Escola ha decidit organitzar una any més el Fòrum d’Empreses, però en format online.  En aquest sentit, Lluís Gil, sotsdirector d’R+D i empresa de l’ESEIAAT afirma que Tot i el handicap que suposa la pandèmia per a l’organització d’un esdeveniment com el Fòrum d’Empreses, on les interrelacions són la clau, hem cregut que els nostres estudiants i les empreses mereixien un punt de trobada. Des de l’Escola ens hem esforçat per trobar la millor manera de no deixar aquest curs en blanc, així que hem decidit aprofitar les eines TIC per organitzar online una nova edició. Tenint en compte les circumstàncies a les que ens enfrontem, la resposta de les empreses i dels estudiants a la nostra proposta ha estat magnífica. El cert és que tenim la gran sort d’impartir titulacions que, a data d’avui, són claus en els sectors productius del país. Això explica en part, el nombre d’empreses que venen a cercar talent a l’Escola. Tanmateix, crec que cal afegir també els factors de la qualitat dels nostres titulats i de la seva formació que incorpora una part pràctica rellevant. Aquests factors i la nostra multidisciplinaritat són molt atractius per a les empreses. Des de l’Escola hi ha una aposta estratègica global en aquest sentit”, explica Gil.

Com funcionarà el Fòrum d’Empreses virtual de l’ESEIAAT

La metodologia que ha emprat la UPC-ESEIAAT per poder celebra el Fòrum d’empreses en format online es basa en l’accés a través d’Internet. Tant els estudiants com de les empreses hi poden accedir amb una paraula de pas privada. En aquest espai virtual, les empreses han publicat un vídeo sobre els perfils que necessiten i disposaran d’una sala de videoconferència comuna on podran explicar breument, durant 15 minuts, les seves polítiques corporatives, les estratègies tecnològiques de mercat i el perfil de professional que estan buscant. Per la seva banda, els estudiants poden deixar el seu currículum a aquelles empreses que considerin del seu interès. I podran entrar i sortir lliurament de la sala de videoconferència.

L’impacte del Fòrum

El Fòrum empreses ESEIAAT és un dels punts de trobada destacats del panorama universitari de Catalunya per a l’estudiantat d’enginyeria i per als titulats recents, i un important pol d’atracció per a les grans, petites i mitjanes empreses que cerquen professionals altament qualificats.

De fet, amb mes de  4.000 estudiants matriculats, l’ESEIAAT ha esdevingut una gran escola d’enginyeria a Catalunya i a l’Estat, amb més de 800 enginyers i enginyeres graduats cada any i, per tant, un centre de formació estratègic per al país. Les xifres d’ocupabilitat són extraordinàries: El 85% dels seus titulats troben feina tres mesos després de graduar-se, 7 dels seus 10 graus d’enginyeria compten amb un 100% d’inserció laboral, i de fet, l’ESEIAAT signa cada any prop de 2000 convenis de pràctiques amb 205 empreses que representen més de  400.000 hores de formació complementària remunerada, realitzada per més de 800 estudiants. Les pràctiques resulten un trampolí fenomenal per a la inserció laboral de l’estudiantat, ja que els graduats i graduades poden viure una aproximació a una primera experiència laboral abans d’integrar-se al mercat.

Empreses que participen al XV Fòrum d’empreses ESEIAAT: Applus, Ateneu Cooperatiu del Vallès, Bellapart Sau, Caix d’Enginyers, Celo, Celsa Group, CIM UPC, Circontrol, Circutor, Col.legi d’Enginyers Industrials de Catalunya (Delegació Vallès), Deloitte, DMD Solutions, Elecnor, Empren UPC, Enchufing, Endress+Hauser, Enginyers BCN, Essity Spain SLU, Estamp, Everis Spain SLU, Ey, Fanuc Iberia, Ferrovial Servicios, Festo Automation, HP Inc, Itnow, Kautex Textron Iberica,  Kostal Electrica, Leitat, Mutua d’Enginyers, Pigra Engineering, Planas Enginyeria Arquitectura, PwC, Sener, Tavil Ind Sau, Teknics, Toyota Material Handling, UPC Alumni, Vicente Torns, Zanini Auto Grup.