La Indústria Paperera Espanyola segueix apostant, per tercer any consecutiu, pels estudis en Enginyeria Paperera de l'ESEIAAT

22/04/2022

Davant la necessitat de professionals formats en Enginyeria Paperera, l'Associació Espanyola de Fabricants de Pasta, Paper i Cartró (ASPAPEL), i l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya -BarcelonaTech ( UPC)-, van acordar un programa de beques-salari per impulsar els estudis especialitzats d'Enginyeria en Tecnologia Paperera i Gràfica, per aportar professionals qualificats a la indústria d'aquest sector.

Aquest acord es va iniciar el 2020, i des de llavors, 20 alumnes han cursat el Màster Universitari en Tecnologia Paperera i Gràfica. El balanç realitzat tant per part de les empreses com dels alumnes és molt positiu. A les empreses els ha permès disposar d'alumnes amb un bon coneixement de base, amb passió pel paper i amb una formació de qualitat, i als estudiants els ha facilitat descobrir un sector ple de reptes i oportunitats. Això anima tant empreses com estudiants a aprofitar l'oportunitat de la tercera convocatòria de beques per al proper curs.

Per al curs 2022-2023, ja són unes 15 les propostes de pràctiques remunerades a fàbriques del sector (abril 2022), encara que s'espera que aquesta oferta de beques s'incrementi els propers dies. En aquest programa de beques, cada alumne rep entre 8.200 i 9.350 euros per fer les Pràctiques a l'Empresa i el Treball Final de Màster.

El Màster Universitari en Tecnologia Paperera i Gràfica té una durada d’ 1 curs acadèmic (60 ECTS). Durant el 1er quadrimestre es realitzen sessions teòriques híbrides (presencial o ONLINE) els dilluns i dimarts de 9-10h i els dimecres de 8-12h, i les sessions pràctiques presencials es reparteixen els dilluns i dimarts de 10 a 17h. Durant el 2n quadrimestre, hi ha 3 itineraris disponibles. Hi ha la possibilitat de realitzar el Màster amb Beca o sense.