La directora de l’Aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano, presenta a l’ESEIAAT de la UPC l’Estratègia de Sostenibilitat d’AENA 2021-2030

El proper dia 18 de maig, a les 12h, la directora de l’Aeroport Josep Tarradellas - El Prat, Sonia Corrochano, impartirà la conferencia titulada ’La sostenibilitat aeroportuària‘,  a la Sala d’Actes de l’edifici històric de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). Tot seguit intervindran José Luis Garcia, cap de Recursos Humans d’AENA; Jaume Buzà, Compliance Manager d’AENA, i Aitor Caballero, cap del Departament de Handling d’AENA.

L’ESEIAAT de la UPC és un dels principals proveïdors d’enginyers i enginyeres del sector aeroespacial a Catalunya i Espanya. De fet, AENA participa habitualment en els esdeveniments que organitza l’ESEIAAT per facilitar el contacte entre els seus estudiants i l’empresa que gestiona els aeroports espanyols. En aquest context, l’equip de recursos humans d’AEANA i directius de la mateixa empresa explicaran, el proper 18 de maig, als futurs enginyers i enginyeres de l’ESEIAAT, com formar part de la companyia i el perfil de professionals que requereixen.

La jornada s’obrirà amb una conferència de la directora de l’aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano, en la qual exposarà l’estratègia de sostenibilitat d’AENA amb l’horitzó en l’any 2030. Aquesta estratègia la integren cinc programes estratègics que donen resposta als cinc reptes d’Environmental, Social and Governance (ESG) que s’han de desenvolupar en 16 línies d’acció amb projectes i accions.

Els cinc eixos  o programes estratègics se centren en la neutralitat de carboni, una aviació sostenible amb propulsió neta, l’eficiència en les operacions i la flota elèctrica; l’ús responsable dels recursos; l’establiment d’una comunitat i una cadena de valor sostenibles i, finalment, el compromís social.