L’ESEIAAT de la UPC acull el XXVI Congrés Internacional de Direcció d’Enginyeria de Projectes (CIDIP2022)

200 professionals, investigadors i experts procedents d’Amèrica i d’Europa es trobaran entre el 5 i el 8 de juliol a les instal·lacions de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT ) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) per participar al XXVI Congrés de Direcció d’Enginyeria de Projectes (CIDIP2022). Els experts abordaran el futur d’aquesta disciplina de l’enginyeria i se centraran en la direcció de projectes, la influència de les TIC, el lideratge d’equips, l’eficiència energètica, la creació d’empreses, la millora del rendiment en els equips de treball i l’aplicació de la flexibilitat a l’hora d’iniciar un projecte d’enginyeria.

El dia 5 de juliol, a les 16h, a la sala d’actes de l’edifici històric de l’ESEIAAT (c/Colom 1. Terrassa) s’iniciarà el XXVI Congrés Internacional de Direcció d’Enginyeria de Projectes (CIDIP2022) de l’Asociación de Profesionales de Ingeniería de Proyectos de España (AEIPRO), amb la intervenció del director de l’ESEIAAT, Xavier Roca; la vicerectora de Docència i Estudiantat de la UPC, Fatija Nejjari; el director general de transferencia de coneixement del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Xavier Aldeguer, i el regidor d’Universitats de l’Ajuntament de Terrassa, Pep Forn.

L’enginyeria de projectes és una disciplina central en qualsevol àmbit productiu o de serveis. Els professionals que s’hi dediquen calculen, dissenyen, planifiquen, defineixen totes les accions, el recursos, el calendari i el perfil laboral de l’equip que executa qualsevol projecte.

Al congrés participaran algunes de les figures més destacades en aquesta àrea de l’enginyeria, com ara el l’holandès Gilbert Silvius, considerat líder en el camp de la sostenibilitat; el blritànic Tom Taylor, un dels autors més prolífics sobre projectes d’enginyeria, editor de la revista Dashot Publicatgions i fundador de l’empresa Buro Four; la nord-americana Giselle Timerman, formadora de líders, en especial de dones, i gestora de canvis cap a entorns de treball saludables; o la professora de la UPC Cristina Corchero, fundadora de l’spin-off Bamboo Energy i experta en eficiència energètica.

Tal com explica el director del CIDIP 2022, el professor i investigador de la UPC Lluc Canals, “hem apostat per fomentar el debat i la discussió tècnica i científica. Les TIC i el seu impacte en la gestió de projectes tindran un paper rellevant i en aquest sentit la taula rodona del dia 5 serà molt interessant. El lideratge, les dificultats per crear start-ups o la gestió de la innovació són altres dels temes centrals que abordarem”.

Al CIDIP2022 s’han presentat 264 ponències, indexades a SCOPUS, la major base dades bibliogràfiques de contingut científic revistat per parells. Igualment, la revista de referència d’enginyeria DYNA publicarà les comunicacions més destacades en la base de dades JCR.

Lloc web i programa del CIDIP 2022