L’equip Trencalòs de l’ESEIAAT de la UPC participa, amb l’avió ‘Rovelló’, a l’Air Cargo Challenge que té lloc a Munich

L’equip Trencalòs de l’ESEIAAT de la UPC participa, amb l’avió ‘Rovelló’, a  l’Air Cargo Challenge que té lloc a Munich

Un equip d’estudiants del grau d’Enginyeria en Vehicles Aeroespacials de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha viatjat aquesta setmana a Munich (Alemanya) per participar al concurs universitari Air Cargo Callenge, que tindrà lloc del 6 i el 8 de juliol. Els estudiants competiran amb altres 27 equips d’universitats de tot el món.

Construir un avió de ràdio control que càpiga dins d’un rombe d’1,5 metres de costat, enlairar-lo a la màxima altitud i velocitat possible carregat amb el màxim de càrrega de que sigui capaç. Aquest és el repte del concurs universitari internacional Air Cargo Challenge, que s’organitza cada dos anys i que aquest any te lloc a la ciutat alemanya de Munich.

L’equip d’estudiants de l’ESEIAAT Trencalòs participa en aquest concurs amb l’avió que han construït i que han batejat amb el nom de Rovelló, en homenatge al cèlebre gos de dibuixos animats de creació catalana, una sèrie dirigida per Antoni D’Ocon i basada en la novel·la infantil de Josep Vallverdú.

El Rovelló dels estudiants del Trencalòs Team està construït amb fibra de carboni,  fa 2 metres de llargada, ocupa una superfície de 0,5m2 i pesa 2,5 kg. Està preparat per dur bosses de sang fins a 3,5 kg. Amb aquest pes pot enlairar-se en 40 metres i arribar a una velocitat màxima de 80Km/h

Els estudiants de la UPC a Terrassa participaran a l’Air Cargo Challenge entre el 6 i el 8 de juliol. Els integrants de l’equip Trencalòs són Júlia Pagán, Albert Cánovas, Mireia Esteve Rubio, Lucas Nicoara, Marc Falomir Vilà, Mireia Vilaginès Aguado, Daniel Pocurull Rodríguez, Sergi Giménez Herrero, Biel Corominas Orden, Adrià Boyer Rosich i Joan Juliàn Vergés