José Luis Lapaz, reelegit director del departament d’Expressió Gràfica a l’Enginyeria de la UPC

Acte de presa de possessió: dia 8 de febrer, a les 12h. a la sala de juntes de l’edifici TR5 de l’ESEIAAT (c/Colom 11. Terrassa)

José Luis Lapaz ha estat elegit novament director del departament d’Expressió Gràfica a l’Enginyeria de la UPC. Prendrà possessió del càrrec el proper dia 8 de febrer, a les 12h,  a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) amb la presencia del rector Francesc Torres.

José Luis Lapaz dirigirà  aquest departament de la UPC quatre anys mes.  Segons afirma Lapaz, “els objectius el meu mandat s’orienten a  millorar  les ràtios i tots els indicadors departamentals, consolidar  el programa de doctorat i les  actuals línies  d’investigació, i obrir-ne de noves, com ara en  el disseny industrial. També serà prioritari gestionar eficientment l’actual plantilla de personal, en especial pel que fa  al relleu generacional i l’elevat rati de temporalitat” explica Lapaz

El Departament d’Expressió Gràfica a l’Enginyeria de la UPC desenvolupa la seva activitat docent en set escoles de la Universitat Politècnica de Catalunya i compta amb 81 professors investigadors experts en l’àmbit  de l’enginyeria gràfica, l’ oficina tècnica i projectes, el  disseny de producte, la tecnologies multimèdia, la  informàtica gràfica i l’enginyeria paperera; aplicacions de les tecnologies de la informació i la comunicació; creació d’espais a la xarxa. També programa i realitza aplicacions de component gràfic en pràcticament qualsevol de les branques industrials.

José Luis Lapaz Castillo, és enginyer tècnic elèctric, enginyer en organització industrial i doctor en enginyeria multimèdia per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Va iniciar la seva trajectòria professional a ABB Industria, ABB Automation Products i posteriorment va exercir com a professional lliberal col·legiat desenvolupant diferents projectes a l’àmbit industrial.

Desenvolupa la seva tasca investigadora al grup de recerca d’Innovació en Sistemes per al Disseny i la Formació a l’Enginyeria (INSIDE) Lapaz ha participat  en nombrosos convenis docents i centra la seva investigació en la innovació, la gestió de la qualitat a la formació superior i la metodologia del disseny. Ha impartit conferències, cursos, seminaris i docència reglada i no reglada a l’ESEIAAT,  al Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), a la  Fundació Politècnica de Catalunya i a la  UNED, entre altres Actualment imparteix docència als estudis de Tècniques de l’espectacle a l’Escola Superior de Tècniques de les Arts de l’Espectacle (ESTAE) de l’Institut del Teatre, al Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte (ESEIAAT) i al Màster Interuniversitari de Disseny (UPC-UB) MBDesign (ETSAB).

Ha estat l’impulsor del Concurs IKEA-UPC Design i ha participat en diferents iniciatives docents, com el projecte Creative Lab, que va rebre, al 2015, el premi a la millor iniciativa docent, atorgat pel diari El Economista i La Caixa Durant la seva trajectòria professional i acadèmica també ha desenvolupat diferents càrrecs de gestió. Entre d’altres, ha estat Secretari de Secció Departamental al Campus UPC de Terrassa, Cap de la Secció Departamental de l’EUETIT, Coordinador del Sistema de Qualitat de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa i Coordinador del Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte impartit a l’ESEIAAT.