Jeff Zaltam, director d’Air Race one , visita la UPC-ESEIAAT per presentar l’Air Race E, la primera competició d’avions esportius elèctrics

Conferència de Jeff Zaltman: Dia 28 de novembre, a les 12h a la sala d’actes de l’edifici històric de l’ESEIAAT (TR1) .c/Colom 1. Terrassa
  • L’Air Race E és l’equivalent de  l’Air Race one, la formula 1 de l’aviació esportiva, però amb avions tripulats de propulsió eléctrica que volaran a mes de 400 Km/h

El proper  28 de novembre Jeff  Zaltman, director general d’Air Race one,  visitarà l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per presentar als estudiants l’Air Race E, la primera competició internacional d’avions esportius amb propulsió eléctrica. Aquesta competició s’iniciarà l’any 2020 i será la versió eléctrica de la que es considera la  Formula 1 de l’aviació, la coneguda com Air Race one

“L'aviació elèctrica ja està aquí i ha arribat per quedar-s’hi”. Això és el que pensa al menys Jeff Zaltam, director d’Air Race one, considerada com la Fórmula 1 de l’aviació esportiva. Per aquest apassionat de l’aviació, la consolidació de l’electricitat a l’aeronàutica passa , entre altres  coses, per aplicar-la a la competició esportiva. I per això ha creat la versió elèctrica d’Air race one, anomenada Air Race E. I és que , segons Zaltman “ Air Race E ens portarà al futur aeronàutic elèctric d’una manera més ràpida.

L'esport tradicional conegut com a cursa aèria de la fórmula 1 ja ha fet  més de 70 anys. Gran part de la tecnologia aeroespacial i els dissenys aerodinàmics han millorat massivament durant tota la història de l'esport, però el propi motor s'ha canviat molt poc en la fórmula d'una carrera aèria.  Segons afirma Zaltman, “ Air Race E és la pròxima generació de curses aèries i creiem que tindrà un futur llarg i amb èxit”.De fet, està previst que l’any 2020 tingui lloc la primera de les competicions.

Jeff Zaltman visita l’ESEIAAT convidat per  Manel Soria, professor d’aquesta Escola de la UPC   i investigador del Grup d’Investigació en Turbulència i Aerodinàmica en l’Enginyeria Mecànica i Espacial de la UPC (TUAREG). Zaltman explicarà als estudiants de l’ESEIAAT tots els detalls de la futura Air Race E

Air Race E es basa en un format  conegut com a cursa aèria de la fórmula 1. Es tracta d'una carrera ràpida de diversos plans en un circuit tancat al voltant de sis pilones, a pocs metres del sòl i més ràpid que qualsevol esport terrestre. Cada avió, propulsat per una hèlix  i  un motor elèctric, és lleuger i elegant i està dissenyat exclusivament per a la competició. Pilotats per alguns dels millors aviadors del món, aquests avions de carreres són l'avantguarda de l'enginyeria aeroespacial i la propulsió elèctrica i seran una plataforma per provar i presentar noves tecnologies al món.

Tal i com explica Jeff Zatlman, “la nostra missió és triple: oferir als socis de la indústria una plataforma necessària per desenvolupar tecnologia; promoure l'ús d'energia més neta en el transport; i oferir un motor de lleure divertit per a audiències de tot el món, tant en directe com a la televisió” conclou Zaltman.

Més informació: