Ja es poden sol·licitar els ajuts UPC a la matrícula i les beques salari per al curs 2020-2021

L'objectiu de la convocatòria d'ajuts UPC a la matrícula 2020-2021 és finançar bosses de crèdits a l’estudiantat de grau o màster dels centres propis de la UPC que acreditin dificultats econòmiques i no puguin gaudir de beca del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MeyFP). Amb les beques salari, es proporcionarà suport econòmic a estudiantat que iniciï els estudis a la UPC el curs vinent.

Els ajuts UPC a la matrícula es podran demanar per a bosses de 6, 12, 18 i 24 crèdits ECTS per a les matrícules quadrimestrals, i de fins a 42 crèdits ECTS per a matrícules anuals. L’import dels ajuts serà equivalent als crèdits concedits multiplicat per l’import del crèdit matriculat per primera vegada. Per gaudir d'aquest ajut, cal haver sol·licitat les beques del MeyFP –o del Govern basc si s’està empadronat a Euskadi– i la beca Equitat.

La sol·licitud s’ha de fer a través de la seu electrònica de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC):

• Per a l’estudiantat amb matrícula anual o per a matrícules del quadrimestre de tardor, la data límit serà la mateixa que la de la sol·licitud de beques del MeyFP (pendent de publicar).
  • Per a l’estudiantat amb matricula al quadrimestre de primavera, la data límit per presentar la sol·licitud és el 31 de març de 2021.

Cal tenir en compte que l'estudiantat amb matricula quadrimestral haurà de presentar una sol·licitud per a cada quadrimestre.

El pressupost d'aquesta convocatòria és de 100.000 euros i es repartirà de la manera següent: 45.000 euros es destinaran a matrícules anuals o del quadrimestre de tardor d’estudiantat de grau (d’aquests, es dedicarà un màxim de 9.000 euros a estudiants de nou accés que encara no s’hagi avaluat de cap assignatura a la UPC); 25.000 euros, per matrícules de primavera d’estudiantat de grau; 20.000 euros, per a matrícules anuals o del quadrimestre de tardor d’estudiantat de màster, i 10.000 euros per a matrícules del quadrimestre de primavera de màster.

Beques salari
La Universitat també ha posat en marxa una nova convocatòria de 10 beques salari per un valor total de 5.000 euros que proporcionaran un ajut econòmic a estudiants que iniciïn els estudis a la UPC el curs 2020-2021. La beca salari, de 500 euros mensuals, està adreçada a estudiantat que iniciï estudis de grau durant el curs 2020-2021 en un centre propi de la UPC i es poden sol·licitar fins al 13 de setembre.

El Pla d’Equitat de la UPC
Aquestes convocatòries d’ajuts són dues de les mesures que ha posat en marxa la UPC en el marc del Pla d’Equitat i que tenen com a objectiu proporcionar suport a l’estudiantat per continuar cursant els estudis. En aquesta línia, la Universitat també ha incrementat dotació del Programa d’ajuts per a circumstàncies sobrevingudes fins a 50.000 euros.

arxivat sota: