L'INTEXTER de la UPC organitza la segona jornada sobre tèxtils per a la medicina i la salut

• Assistiran prop de 100 empresaris, tècnics, investigadors del sector tèxtil i professionals sanitaris
  • En els propers 10 anys els tèxtils destinats a aplicacions mèdiques i sanitàries experimentaran un creixement exponencial, molt superior als tèxtils per a la indumentària i la llar

L'Institut d'Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) organitza el dia 13 de desembre la segona jornada 'Tèxtils per a la medicina i la salut'. Aquesta jornada té com a objectiu principal crear un espai de debat i intercanvi d'experiències entre investigadors tèxtils i sanitaris, professionals de la salut, i empreses fabricants de productes tèxtils per a ús mèdic i sanitari. Obriran la jornada el vicerector de Transferència de Coneixement i Innovació de la UPC, Jordi Berenguer; l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i el director de l'INTEXTER, Enric Carrera.

L'Hospital Universitari Mutua de Terrassa, l'Hospital del Consorci Sanitari de Terrassa, l'Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT), la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) i el Centre Universitari de la Visió (CUV) són institucions generadores de coneixement amb un gran potencial. Aquest fet, unit a l'activitat d'R+D de UPC a la seva especificitat en l'àmbit tèxtil i a la base industrial d'aquest sector a Terrassa, propicia la creació d'un espai de debat i intercanvi d'experiències entre tots aquests agents per poder generar sinèrgies que generin nous productes tèxtils sanitaris i contribueixin a millorar els processos de producció.

Segons explica el director de l'INTEXTER, Enric Carrera, "el creixement de la població mundial, l'esperança de vida, la sensibilitat social creixent en la prevenció de riscos laborals, la transmissió de malalties a través de la sang o per via aèria i l'increment de les infraestructures geriàtriques comportaran que en els propers 10 anys, els tèxtils destinats a aplicacions mèdiques i sanitàries experimentin un creixement exponencial, molt superior, fins i tot pel que fa als tèxtils per a la indumentària i la llar."

I és per això que després de l'experiència tant positiva de l'any passat, l'INTEXTER de la UPC organitza la segona jornada 'Tèxtils per a la medicina i la salut', que tindrà lloc el proper dia 13 de desembre, de 9h a 14h a la sala d'actes de l'edifici històric de l'ESEIAAT (c. Colom, 1. Terrassa).

Més informació i programa de la jornada