Fablab Terrassa ha fabricat i distribuït 542 viseres de protecció i 170 salvaorelles per a mascaretes

•  El Fablab Terrassa, ubicat a la UPC-ESEIAAT, s’ha unit a un grup de ‘makers’ que han constituït  la plataforma “Impressions 3D covid-19 Terrassa” per proporcionar protecció als professionals que treballen en primera línia contra el COVID19

El Fablab Terrassa és el laboratori de disseny i prototipatge amb que compten els estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya·BarcelonaTech (UPC). En aquestes darreres setmanes aquest Fablab ha orientat tots els seus recursos a proporcionar material de protecció contra el contagi de la COVID19  al hospitals, clíniques, policies locals, residències geriàtriques i ONG’s. Per poder fer-ho, el director del Fablab, Javier Hernández, va comptar amb la col·laboració dels  Fablab de Castelldefels, Sant Cugat del Vallès i del Consell Comarcal del Vallès Occidental.

30 viseres PET, 240 viseres de metacrilat i 272 viseres PLA  i 170 salavaorelles per a mascaretes és el total de material fabricat amb impressores 3D i  talladora làser  pel Fablab de la UPC a Terrassa, que durant aquests dies ha estat col·laborant amb la recentment constituïda “plataforma d’Impressions 3D COVID19 Terrassa” formada per una grup de “printers” terrassencs que han treballat de valent per ajudar a proporcional protecció a diferents professionals en situació de risc de contagi.

Javier Hernández, director del Fablab  Terrassa explica que, “ de seguida vàrem veure que podríem ser molt útils i necessaris, però també que no podríem treballar sols i que era necessari col·laborar. Per això hem de destacar també la tasca dels Fablab de Castelldefels, Sant Cugat i del Consell Comarcal de Vallès Occidental, que ens ha proporcionat el filament PLA i el metacrilat gràcies a donacions d’empreses i persones anònimes  per poder fabricar-ho tot.”

El Fablab Terrassa ha distribuït a través de la “plataforma d’Impressions 3D COVID19 Terrassa”  les mascaretes i els salvaorelles als professionals que treballen a  l’ADF Sabadell, a l’ Hospital Parc Taulí de Sabadell, la Residència Jardins de Castellarnau, la Residència Allegra de Sabadell, la Clínica veterinària Abat Marcet de Terrassa, el  Centre l’Albada del Parc Taulí de Sabadell, el 061del Vallès,  Clínica Plató, Hospital Mutua Terrassa, ONG Aprovita, personal de seguretat de l’ESEIAAT i a  la Policia local de Terrassa.

FabLab Terrassa és el taller de fabricació digital i prototipatge de que disposen els estudiants de la UPC-ESEIAAT. Compta amb eines de fabricació digital que permeten experimentar i desenvolupar projectes, com ara màquines d’impressió 3dD, talla làser, fresat CNC, tall de poliexpan, equips d’electrònica, etc. Fablab Terrassa també està obert a makers, empreses, startups, universitaris i emprenedors. A més, Fablab Terrassa organitza tallers, xerrades i cursos de formació dirigits a individus de diferents àmbits i edats, i que abordaran diverses temàtiques al voltant de la fabricació digital, desenvolupament d’aplicacions OpenSource, el moviment global cap a les smart cities, Indústria 4.0 i generació de la cultura emprenedora

Javier HernándezJavier Hernández, director de Fablab Terrassa
SalvaorellesSalvaorelles per a mascaretes fabricats a Fablab Terrassa.
Salvaorelles
arxivat sota: , ,