Èxit rotund al primer #Cansat català de l’Agència Espacial Europea, organitzat per la UPC-ESEIAAT

L’Oficina Europea per a l’Educació en l’Espai (ESERO) de l’Agència Espacial Europea (ESA) organitza cada any per a tota Europa el concurs CanSat, que consisteix en el disseny, construcció i  llançament de petits satèl·lits, d’una grandària igual que la d’una llauna de refresc. L’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC) organitza la fase classificatòria estatal a Catalunya, amb la col·laboració del Departament de Polítiques Digitals i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, la Fundació I2CAT i el BCN Drone Center. El conseller Jordi Puigneró va assistir a la competició

Més de 60 estudiants catalans d’ESO, Batxillerat i FP, de 6 instituts i distribuïts en 9 equips tutoritzats per 6 professors, han dedicat el seu talent durant aquest curs en dissenyar i construir petits satèl·lits, que integren telemetria, sensors i transmissor de dades, i que tenen la mida necessària per encabir-se dins d’una llauna de refresc. Aquests enginys s’han llançat el passat dissabte dia 27 de març, al BCN Drone Center (Moià) en el marc de la competició #CanSatCat, un esdeveniment que pretén generar vocacions envers l’espai, la tecnologia i les disciplines STEM entre el jovent.

Un repte científic i tecnològic

Segons explica David González, sotsdirector de l’ESEIAAT i coordinador de #CanSatCat. “Estem realment molt satisfets de com ha anat tot. Els llançaments han estat exitosos i els estudiants han viscut una jornada de formació inoblidable, a la que han pogut posar a la pràctica mesos de treball i  han pogut generar el seu propi coneixement. Sens dubte, l’any que ve repetirem i tornarem a organitzar el CanSatCat, perquè quan veus la passió i la motivació envers el coneixement i la tecnologia dels mes joves tant de prop, un arriba a la conclusió de l’esforç paga la pena”, assegura González

Els proper dies 9 i 10 d’abril, a les instal·lacions de la UPC-ESEIAAT i respectant els protocols vigents per la COVID-19, els 9 equips participants en la competició  #CanSatCat, integrats per joves d’entre 14 i 19 anys,  hauran de presentar davant d’un jurat l’informe final amb l’anàlisi dels resultats obtinguts. L’equip guanyador representarà a Catalunya en la prova estatal de CanSat, que competirà a Granada el proper mes de juliol.

El jurat que avaluarà els informes està format, per part de la Generalitat de Catalunya, per Francesc Rambla, responsable del  Servei d’Inclusió i Capacitació Digital de la Secretaria de Polítiques Digitals i Toni Garcia, del Departament d’Ensenyament, juntament amb Rossana Fernández, del Consorci d’Educació de Barcelona, el professor i sotsdirector de l’ESEIAAT David Gonzalez, i Magda Escorsa, estudiant del màster universitari en Enginyeria Aeronàutica de la UPC que s’imparteix a l’ESEIAAT.

Presentació de projectes i proclamació de l’equip guanyador

Dies 9 i 10 d’abril a l’edifici TR5 de la  UPC-ESEIAAT (c/Colom 11. Terrassa)