Un estudiant terrassenc de la UPC-ESEIAAT guanya la UNIRUN 2020

Alejandro Abellaneda, estudiant del grau d’Enginyeria en Tecnologia Aeroespacial a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audivisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya·Barcelona Tech (UPC) ha guanyat la cursa universitària UNIRUN 2020 a la que han participat mes de 5.000 corredors i corredores. Abellaneda ha completat els 6769 metros de la cursa en un temps de 21:20 minuts, 11 segons per davant del segon classificat

El diumenge dia 1 de març s’ha celebrat a Barcelona la ja clàssica UNIRUN, una prova atlètica impulsada pel l'ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Secretaria General de l'Esport i l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, i organitzada per Gaudium Sports. UNIRUN pretén fomentar nous reptes en l’atletisme universitari tenint com a referent la clàssica Regata Cambridge-Oxford, tot implicant les 12 Universitats Catalanes en una competició de running popular. El recorregut dels atletes universitaris és de 6.769 metros, la mateixa distància que la competició de rem anglesa. Tant la sortida com la meta estaven ubicades al Parc de Fòrum de Barcelona i el recorregut contemplava el districte de Sant Martí de Barcelona, el Port Fòrum i el Parc de la Pau de Sant Adrià de Besòs.

Campió superant les dificultats

L’Estudiant del grau en d’Enginyeria en Tecnologia Aeroespacial   de la UPC-ESEIAAT Alejandro Abellaneda ha estat el campió de la UNIRUN 2020 a un rtime de 3,09 KM/h amb un temps de 21:20 minuts, 11 segons menys que el segon classificat i per davant dels mes de 5.000 participants. “A la sortida vaig tenir alguns problemes perquè em van ubicar al final del primer calaix i vaig haver de remuntar fins a les primers posicions. A més, tenia tendinitis a la cama esquerra i em feia mal , però finalment ho vaig superar tot i estic molt satisfet, sobre tot perquè la UNIRUN 2020 em va servir com a test; tinc previst participar el mes que ve al campionat de Catalunya d’Atletisme i crec que puc baixar perfectament dels 31 minuts” assegura l’estudiant.

Abellaneda a néixer l’any 1997 a Lorca (Múcia) però  fa quatre anys es va establir a Terrassa per estudiar a la UPC. A més de l’enginyeria aeroespacial, la seva passió és l’atletisme, que practica a diari a Terrassa entrenant 14 hores a la setmana fent mes de 100 km al parc de Vallparadís. Abellaneda està federat a la Federació Catalana d’Atletisme amb fitxa a la Joventut Atlètica de Sabadell.

Segons explica el mateix Abellaneda, “ l’any que ve  finalitzaré els estudis de grau, començaré el màster i quan acabi els estudis em dedicaré una any sencer a l’atletisme per saber fins on puc arribar en aquest esport”.  De fet, la seva especialitat són els 10.000 metros, amb una millor marca personal de 31:27 minuts. Alejandro Abellaneda va formar part del programa d’alt rendiment esportiu de Múrcia. Ara, des de que està a la UPC Terrassa, forma part del programa d’alt rendiment de té la mateixa universitat per a esportistes d’alt nivell.