L’ESEIAAT de la UPC recondiciona els jardins del seu edifici històric, ‘l"Escola Industrial" de Terrassa

Imatge renderitzada del futur jardí de l’Edifici històric de l’ESEIAAT

L’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC) ha començat aquesta semana a remodelar els jardins del seu edifici històric del carrer Colom, conegut com l’Escola Industrial. L’actuació principal rau en l’eliminació de la tanca d’evònims del japó que l’envolta i que dificulta el gaudiment dins de l’espai

El jardí de l’edifici Històric de l’ESEIAAT de la UPC, conegut com l’Escola Industrial esdevindrà en unes setmanes en un espai  obert als universitaris i als terrassencs, que guanya 100 m2 quadrats d’espai enjardinat, més sostenible, amb més arbres i més biodiversitat.

Aquest serà el resultat dels treballs de reacondicionament  que està duent a terme l’empresa Hàbitat Natural per encàrrec de l’ESEIAAT. El redisseny està basat en un projecte que va elaborar anys enrrere Sergi Massanès, aleshores jardiner del Campus.

Tal i com explica el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca, “era molt necessari rehabilitar els jardins, i ara que teníem la possibilitat d’arranjar-los, hem aprofitat la idea d’en Massanès perquè permet obrir-los a tothom, fer-los mes sostenibles i sobre tot habilita un nou espai per a celebracions i actes institucionals de l’Escola.

Segons explica Sergi Massanés, “jo tenia clar que la tanca d’arbust evònim que envolta tot el jardí és un element antiquat que requereix de molt manteniment per a tenir-la en un estat acceptable; està molt envellida i és molt sensible a una malaltia fúngica de difícil control i prevenció. A més, l’aspecte d’aquesta planta aporta poc al jardí gran part del temps, per això no s’empra en jardineria actualment.”

I és que, seguint el projecte de Sergi Massanès, la readequació d’aquest espai verd que fins ara era només ornamental, ara estarà obert als universitaris i a la ciutadania perquè eliminant la tanca d’evònims el jardí esdevé un espais sense barreres.

Els jardiners de l’empresa Habitat Natural càrrec dels treballs de restauració, anivellaran el sòl mitjançant aportació de terres per aconseguir un perfilat homogeni i gradual amb el paviment del recinte. A més, ressembraran i plantaran els nous espais amb les barreges adients de prat, dos nous arbres ( un d’ombra i un d’ornamental). Igualment, adequaran la instal·lació actual de reg per aspersió, molt deteriorada i molt poc eficient, tot substituint i ressituant els aspersors difusors amb altres d’alta eficiència i poc consum d’aigua.

Finalment,  milloraràn el paviment d’accés a la placeta on s’aixeca el monument dedicat a Bartomeu Amat, amb un  nou paviment imprès de la mateixa aparença que l’actual, i enjardinaran el parterre més petit  amb plantes vivaces de flor per augmentar el valor ornamental i la biodiversitat.