L’ESEIAAT de la UPC i l’Institut Santa Eulàlia de Terrassa electrifiquen serveis i habitatges a poblacions de Senegal, Etiòpia i Kenia

Gràcies a la convocatòria d’ajuts del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech (UPC), estudiants i professorat del grau d’Enginyeria Elèctrica de l’ESEIAAT de la UPC i de l’Institut Santa Eulàlia de Terrassa donaran accés a l’electricitat a persones i serveis de la regió senegalesa de Thiancomunal, i també a Kenia i Etiòpia. L’acció a Senegal  s’emmarca en l’eix de desenvolupament comunitari del projecte Papá Alpha.

El projecte Papá Alpha neix a l’any 2016 amb l’objectiu de cobrir les necessitats bàsiques de la població de la regió de Thiancoumanal (Senegal), promoure el desenvolupament integral, millorar les condicions sanitàries i implementar un desenvolupament econòmic sostenible. En aquest context, els professors de l’ESEIAAT de la UPC Álvaro Luna i Albert Sánchez promouen projectes de cooperació en l’àmbit de l’accés universal a l’energia i l’aigua.

Des de l’any 2019, gràcies a la tasca d’aquests professors, s’han pogut electrificar pous d’aigua, un dispensari mèdic, una escola i un taller tèxtil per a dones. Aquest any han posat en marxa un nou projecte. Es tracta de portar energia elèctrica a comunitats i famílies aïllades en la mateixa regió. Per això, l’estudiant de l’ESEIAAT Marc Líndez viatja aquest estiu a  Thiancoumanal per instal·lar kits de generació d’energia fotovoltaica i bateries.

Els equips han estat construïts per estudiants de formació professional de l’Institut Santa Eulàlia de Terrassa sota la supervisió dels tècnics del Departament d’Enginyeria Elèctrica de la UPC a l’ESEIAAT.

Properament, a la tardor, una delegació de professors d’enginyeria elèctrica de l’ESEIAAT visitarà l’Hospital Rural de Gambo a Etiòpia, on el Doctor Iñaki Alegría exerceix com a Director Mèdic, i també  un centre mèdic proper al Llac Victòria, Kenia. Les visites tindran per objectiu fer un estudi de les necessitats energètiques i promoure i executar posteriorment projectes que millorin el seu subministrament energètic i l’accessibilitat a fonts d’aigua netes