L’ESEIAAT de la UPC esdevé capital europea de la formació en enginyeria aeroespacial

37 estudiants procedents de 12 països que representen les 30 millors universitats i escoles d’enginyeria aeroespacial d’Europa es donaran cita a Terrassa entre els dies 25 i 27 d’abril per participar a la 20ª conferència d’estudiants de la xarxa Pegasus i la 52ª reunió del consell de la xarxa, que enguany organitza l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT). L’ESEIAAT de la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech (UPC) és la representant de Catalunya en aquesta xarxa. L’esdeveniment compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Terrassa i del Colegio Oficial de Ingenieros Aeronáuticos de España (COIAE)

La ciutat de Terrassa serà durant tres dies la capital europea de la formació en enginyeria aeroespacial gràcies a la 20a conferència d’estudiants i la 52a reunió del consell de la xarxa Pegasus, que aquest any organitza l’ESEIAAT de la UPC. Un total de 37 estudiants participaran d’una agenda molt intensa d’activitats que s’iniciarà el dia 25 d’abril a les 15:30 h amb la sessió de benvinguda, a càrrec del rector de la UPC, Daniel Crespo; el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca, i el sotsdirector d’Internacionalització de la mateixa escola, Daniel Garcia-Almiñana. La jornada es completarà amb una visita a l’ESEIAAT i a punts d’interès cultural i turístic de la ciutat de Terrassa

El dia 26 d’abril, la conferència es traslladarà al Campus Nord de la UPC a Barcelona per assistir a un simposi educacional sobre laboratoris virtuals i docència a distància, amb la participació del vicerector de Política Acadèmica de la UPC, Joan Gispets. L’estudiantat es distribuirà en grups de treball i compartiran idees i projectes en relació amb la recerca, la formació i la comunicació en l’àmbit de l’enginyeria aeroespacial. Els delegats i delegades de la xarxa també visitaran el Barcelona Supercomputer Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS).

El dia 27 d’abril les activitats del congrés tornen a l’ESEIAAT, amb un programa que contempla sessions paral·leles en què es presentaran  prop de 40 projectes d’enginyeria aeroespacial realitzats per l’estudiantat de les 30 universitats de la xarxa Pegasus.

El congrés de Pegasus finalitzarà amb una exhibició castellera a càrrec de la colla universitària del Campus de Terrassa ‘Els Bergants’, que tindrà lloc a les 17 h.

En paraules de Daniel Garcia-Almiñana, “tenir l’oportunitat d’acollir i organitzar el congrés d’estudiants de la xarxa Pegasus és molt positiu per a la nostra escola, la nostra ciutat i la nostra universitat, perquè consolida l’ESEIAAT com a integrant del grup exclusiu de les millors universitats d’enginyeria aeroespacial d’Europa. Formar-ne part ens permet estar a l’avantguarda d’aquest àmbit de la formació en enginyeria, atraure el talent d’estudiants i científics i científiques, i ens obre portes per a establir relació amb altres centres europeus, amb els quals podrem compartir projectes docents i de recerca.”