L’ESEIAAT de la UPC celebra el "Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència" amb “l’Enginy (in)visible” de Núria Salán

El proper divendres dia 10 de febrer a les 15,15h més de 50 alumnes de 4rt d’ESO del Col·legi Ramón y Cajal de Terrassa visitaran l’Escola Superior d’Enginyeries Industrials, Aeroespacials i Audiovisuals de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC) per assistir a la conferència que impartirà la professora Núria Salán titulada l’Enginy (in)visible. Amb aquesta activitat l’ESEIAAT es suma als actes que es celebren arreu del món amb motiu del “Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència” un dia desprès

El proper dia 11 de febrer es celebra a tot el món el "Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència”. Per això un dia abans (el 10 de febrer), l’ESEIAAT de la UPC ha convidat 55 alumnes del col·legi Ramón y Cajal de Terrassa per assistir a la conferència que impartirà la professora Núria Salán titulada “l’Enginy (in)visible”

I és que la representació femenina en les enginyeries i carreres tècniques es troba actualment en el 30%. Una de les causes és la manca de referents i models a causa de la poca visibilitat que han tingut les dones a la tecnologia al llarg dels anys i a la transmissió d’estereotips socials i culturals.

Per això, la professora Núria Salán visita cada any desenes de centres amb aquesta conferència a Catalunya, Espanya i ciutats de tot el món, per  visibilitzar les dones pioneres en la tecnologia  i la tasca d’altres  que han liderat moviments o teories, però que no han obtingut reconeixement.

Núria Salán Ballesteros (Barcelona, 1963) és una química catalana, doctora en Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica, professora de l’ESEIAAT de la UPC i actual presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia (SCT). La trajectòria de Salán envers la visibilitat de la dona a la ciència i la tecnologia i la seva incorporació a els estudis d’enginyeria ha merescut el reconeixement de varis premis

Núria Salan va rebre l’any 2017 el Premio "Mujer y Tecnología" de la Fundación Orange, per la seva tasca divulgadora i apropadora de la tecnologia a la societat en general i a les dones i noies en particular. Des de 2021 és la presentadora del programa L'enginy (in)VISIBLE a FibracatTV, un programa de divulgació en clau femenina que ens presenta la vida de dones i els seus descobriments o aportacions, que han canviat la història i han fet progressar a la humanitat. Ha col·laborat en totes les edicions del projecte Aquí STEAM de la UPC. El 2021 va rebre el premi Gaudí Gresol a la Notorietat i l'Excel·lència Recentment la seva conferència “L’enginy (in)visible” ha estat guardonada amb el premi Dualiza-Educaweb per a professionals.

Escolta el Podcast  “AlgorrritmesUPC” de Núria Salán sobre “l’Enginy (in)visible”

iVoox  |  YouTube  |  Spotify