La UPC-ESEIAAT crea el projecte TAAIESE, un mirall virtual per facilitar la docència, l’aprenentatge i l’avaluació en remot

La direcció de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya·BarcelonaTech (UPC) ha posat en marxa el projecte TAAIESE, un lloc web actiu des del passat 23  de març que conté vídeos tutorials, sessions de formació i FAQ’s sobre el desenvolupament de la docència telemàtica i  les avaluacions de les assignatures. El lloc web està destinat tant a professorat com a l’estudiantat de l’Escola i està obert a les experiències en remot de qualsevol membre de la seva comunitat universitària.

La situació de confinament que ha causat la crisi sanitària generada pel COVID19 ha obligat a suspendre l’activitat docent presencial a la totalitat del sistema universitari català. Tanmateix, la UPC no ha suspès l’activitat docent i el calendari d’avaluacions. En aquest sentit, l’ESEIAAT continua amb la impartició de les mes de 500 assignatures de manera remota.

És per això que, donada aquesta circumstància, la direcció de l’ESEIAAT ha liderat la creació del lloc web TAAIESE, un espai on el professorat de l’Escola pot compartir experiències de docència en remot, trobar eines, informació i vídeos  tutorials per poder millorar les sessions docents telemàtiques. En paraules de Xavier Roca, director de l’ESEIAAT, “TAAIESE és l’acrònic de l’escola per a la inversa perquè, pretén ser el  seu mirall docent virtual. TAAIESE és el reflex docent de l’Escola on el professorat i l’estudiantat poden compartir les seves experiències docents, les seves inquietuds i resoldre els seus dubtes relacionats amb l’activitat docent i d’aprenentatge en aquestes circumstàncies que ens ha tocat viure i gestionar proactivament”, explica el director.

I és que TAAIESE conté un menú inicial que acull tutorials i presentacions sobre com realitzar classes en remot, tant al Campus Virtual de la UPC Atenea com a altres plataformes, i com avaluar als estudiants telemàticament. Aquests apartats estan oberts a tot el professorat per tal que puguin aportar les seves experiències i compartir-les a la resta del cos docent.

Per la seva banda, TAAIESE posa a disposició de l’estudiantat el “Calaix de l’estudiant”, amb respostes a les preguntes més freqüents sobre el Campus virtual de la UPC Atenea i  les plataformes de Google  G-Suite, G-Meet, G-Drive, el funcionament de les pissarres virtuals, sobre com realitzar exposicions virtuals en grup, les avaluacions online i la protecció de dades durant la docència virtual. En aquest apartat, l’estudiantat també trobarà els plans de contingències sobre les pràctiques en empreses i sobre els Treballs Finals de Grau i Treballs Finals de Màster durant aquest període de confinament i de docència online.

Finalment, el menú principal conté els apartats Coaching i FAQ’s, on l’estudiantat i el professorat poden trobar un llistat de punts de contacte per plantejar els seus dubtes i amb respostes i instruccions.