El professor Miquel Sureda de l’ESEIAAT de la UPC signa per Sant Jordi el llibre “Una ciutat a Mart”

El proper dia 23 d’abril el professor de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya – Barcelona Tech (UPC) Miquel Sureda signarà exemplars del llibre “Una ciutat a Mart”, una obra  divulgativa per  tota la família a la que lector podrà conèixer el Planeta Vermell, imaginar i saber com podria ser la vida dels seus primers habitants.

A més de professor i investigador de l’ESEIAAT de la UPC, Miquel Sureda és un conegut divulgador científic apassionat per tots els temes que giren al voltant de l’aventura de l’espai. Ara, juntament amb Sheddad Kaid-Salah Ferrón, i Guillem Anglada-Escudé publica el llibre “Una ciutat a Mart” (Editorial Juventud), que explica, amb  infografies i il·lustracions espectaculars d’Eduard Altarriba, como és el planeta vermell i com podria habitar-lo l’ésser humà.

Miquel Sureda signarà exemplars d”’Una ciutat a Mart” el 23 d’abril, diada de Sant Jordi, a les 12h a la fira de Sant Jordi de Premià de Mar a l’estand de la llibreria Vapor Vell,  i a Barcelona, a la llibreria Abracadabra, a les 17h. A més, Miquel Sureda presentarà el llibre el dia 26 d’abril a les 13h a la sala d’actes de l’ESEIAAT en el marc del Mercat de Tecnologia del Vallès.

Aquesta obra ofereix tot tipus de detalls sobre les característiques de Mart, les seves similituds amb la Terra, la seva atmosfera, el clima, l’aigua, com seria el viatge d’una futura missió, la construcció i desplegament de la primera base, les característiques de l’habitatge, com s’obtindria l’energia o els recursos per viure-hi, la dieta marciana,  i fins i tot com generar el que els científics anomenen la terraformació, generar les condicions per transformar Mart en un planeta semblant al de la Terra

Segons explica Miquel Sureda, “el llibre que hem fet el Guillem Anglada, la Shedad Kaid  i  l’Eduard Altarriba està inspirat en el projecte Nüwa, una ciutat marciana sostenible que un equip de científics vàrem crear l’any 2020 i que es va presentar al concurs internacional convocat per la “Mars Society. D’aquest treball va sorgir una ciutat marciana pensada des de tots els punts de vista, científic, social, energètic, demogràfic, de recursos, arquitectònic, etc. El llibre és una invitació a que el lector, des dels mes joves als mes grans, s’imaginin un futur al planeta vermell amb la ciència i la tecnologia com a protagonistes. El treball icnogràfic i d’il·lustracions de l’Eduard és tan bo que et fa viure aquesta aventura com si fos real

L’Editorial Juventud planteja el llibre com “un mirall al que mirar-nos. El destí inevitable si volem convertir-nos en una espècie multiplanetària. Serà un procés llarg  que començarà amb petites  bases científiques ocultes entre cràters i finalitzarà amb grans ciutats autosostenibles.”

info.png

Signatura i presentació del llibre
“Una ciutat a Mart” de Miquel Sureda

eseiaat.jpeg