Dos alumni de l’ESEIAAT de la UPC guanyen els dos primers premis a la innovació convocats per la patronal tèxtil del cotó

Dos alumni de l’ESEIAAT de la UPC guanyen els dos primers premis a la innovació convocats per la  patronal tèxtil del cotó

Dos joves enginyers tèxtils formats a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrials, Aeroespacials i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC) són els guanyadors dels premis d’Innovació al talent jove que convoca la Fundación Textil Algodonera i l’Asociación Industria Textil Algodón (AITPA). El primer premi és per a  Jordi Soler Molina, per un nou procés de tintura, i el segon per a Mario Leiva, que ha creat un  detector d’humitat teixit amb fils conductors.

El dia 15 de novembre, durant l’Assemblea General de l’AITP, va tenir lloc el lliurament dels premis d’innovació al talent jove. L’enginyer Tèxtil format a l’ESEIAAT, Jordi Soler Molina, es va endur el primer premi gràcies a un nou procés de tintura mitjançant cel·lulosa nanofibrilada. Segons el jurat, la proposta de Jordi Soler possibilitarà una gran reducció en el consum d’aigua.

Per la seva part, el jove enginyer Mario Leiva, format igualment a l’ESEIAAT, ha guanyat el segon premi gràcies a un detector d’humitat teixit amb fils conductors. El valor d’aquest treball, segons el jurat, rau en la professionalitat de l’avaluació dels sistema creat, tant en termes d’eficiència com de resistència al rentat i a l’abrasió.

Lloc web AITP