Comunicat de la Direcció de l’ESEIAAT davant la privació de llibertat preventiva d’una estudianta de l’Escola

Des del passat 15 d’octubre una estudianta de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de la UPC a Terrassa (ESEIAAT) es troba en presó preventiva, en relació amb els fets ocorreguts a Barcelona durant la manifestació de protesta contra la sentència del Tribunal Suprem.

Des de la direcció de l’Escola manifestem que estem a favor dels drets i les llibertats de tota la ciutadania, i que com a institució universitària el nostre deure és fomentar el diàleg, la justícia, el pensament crític, el respecte a la diversitat, la participació de tothom en assumptes públics i la resolució de conflictes. Així mateix, rebutgem amb fermesa qualsevol manifestació de violència.

Considerem fonamental preservar el dret a la presumpció d’innocència de qualsevol membre de la nostra comunitat, així com el dret a una defensa digna.

Amb la finalitat de facilitar el seguiment dels estudis per part de l’estudianta privada de llibertat, aquesta direcció ha pres les mesures oportunes durant aquest curs, sempre dins la mesura del possible, per tal que pugui tenir garantida l’oportunitat de poder assolir les competències de les assignatures a les quals està matriculada.

La universitat ofereix suport psicològic d’acompanyament en aquests moments d’incertesa a totes les persones vinculades a l’Escola que ho necessitin.

Finalment, volem manifestar el nostre suport a la família, en espera que aquesta situació es resolgui ràpidament.

Direcció de l’ESEIAAT

Imatge Aèria Campus Terrassa