CEBIOTEX rep el reconeixement de la CECOT a la Innovació

El passat dia 23 d’octubre a les 20h  va tenir lloc al Teatre Nacional de Catalunya la Nit de l’Empresari, que organitza cada any la patronal catalana CECOT. En el decurs de l’acte, aquesta important organització empresarial  va lliurar els reconeixements  al Progrés Empresarial 2018. Enguany, l’empresa Spin-Off de base tecnològica CEBIOTEX participada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a  través de l’Institut d’Investigació i Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER), ha rebut el Reconeixement a la Innovació.

CEBIOTEX ha desenvolupat una membrana de nanofibres  obtinguda amb la tecnologia electrospinning per a l'alliberament local de principis actius per al tractament local del llit quirúrgic després de la cirurgia d'extirpació de tumors. El propòsit de l'alliberament local de fàrmacs és aconseguir altes concentracions de principis actius a la zona on està col·locat el dispositiu d'alliberament, evitant toxicitat sistèmica i augmentant l'eficàcia del fàrmac contra les possibles restes tumorals.

El teixit de nanofibres creat per CEBIOTEX és  de caràcter biodegradable (reabsorbible per l’organisme). Amb aquesta membrana, els cirurgians poden recobrir, durant la intervenció dirigida a extirpar el tumor, la zona operada per tal d’eliminar les restes tumorals que puguin haver quedat. El producte està patentat per l’Hospital Sant Joan de Déu i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i llicenciat a CEBIOTEX, que té la seva seu al Parc Científic de Barcelona (PCB)

CEBIOTEX és una empresa Spin-Off de base tecnològica  dirigida per Joan Bertran,  que va sorgir de l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER-UPC) i  que està participada per i l’Hospital Sant Joan de Deu i més de  60 inversors privats.

Aquest any 2018, la patronal catalana CECOT reconeix l’activitat innovadora de CEBIOTEX

Més informació

Imatge de la membrana fabricada amb nanofibres que allibera medicació antitumoral