Alba Badia, estudiant de l’ESEIAAT de la UPC, premi Dona TIC Revelació 2023

El Conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent, va lliurar el dia 16 de novembre a l’acte d’entrega de premis Dona TIC 2023, el premi Dona TIC Revelació a Alba Badia, estudiant de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech (UPC). Alba Badia és la coordinadora del grup Cosmic Research que el dia 30 de novembre de 2021 va llançar el coet més potent mai construït per catalans i per universitaris espanyols

S’ha celebrat aquest dijous dia 16 al vespres l’acte d’entrega dels Premis Dona TIC 2023 amb la presència del conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost, i la directora general de Societat Digital, Liliana Arroyo. En aquesta edició 2023 s'hi van presentar 86 candidatures. L'acte s'ha emmarcat en la celebració del Dia Internacional de la Dona Emprenedora, el proper dia 19 de novembre, amb l'objectiu de promoure l'apoderament, l'emprenedoria i el lideratge del talent femení en l'àmbit tecnològic i digital.

L’estudiant de l’ESEIAAT de la UPC i coordinadora del grup Cosmic Research Alba Badia ha estat la guanyadora d’aquest premis en la categoria DONA TIC Revelació 2023

Alba Badia va néixer amb el nou segle, fa 23 anys,  a Sant Llorenç Savall (Barcelona). És graduada d’Enginyeria de Tecnologies Industrials i ara completa la seva formació amb el Màster Universitari d’Enginyeria Industrial. Va ser la responsable, juntament amb els seus companys de Cosmic Research, d’una una fita històrica a Catalunya. Van llançar ara fa dos anys, a la base l’Instituto Nacional deTécnica Aeroespacial (INTA) del Ministeri de Defensa, a l’Arenosillo (Huelva), el coet supersònic suborbital mes potent mai construït a Catalunya i el més potent d’Espanya construït per  universitaris. El coet, batejat com Bondar, va arribar a traspassar la barrera dels 8Km d’altitud a una velocitat de 1800 km/h.

Bondar és un coet d’alumini, amb una longitud de 2,61 metres, un diàmetre de 131 mm i un pes de 33 kg.

Al discurs que va llegir a l’acte de graduació de la seva promoció l’any passat, Alba Badia es preguntava “De veritat no us en adoneu de tot el que som capaços de fer? Penseu en què voleu deixar en aquest món un cop marxeu; i un cop ho hagueu descobert comprometeu-vos a lluitar cada dia de la vostra vida per aconseguir-ho. Durant aquest últims 4 anys he tingut l’honor de conèixer a gent brillant, persones que no dubto que seran capaces d’arribar allà on elles somiïn. Exestudiants de la nostra universitat ara mateix estan considerats dins de les 30 persones més exitoses del món dins del seu camp, algunes estan treballant a les empreses més punteres del món, tenim companys i companyes a Califòrnia, al Japó, a Suècia, estudiant al MIT... Treballant en equip som capaços de crear grans coses”