L’Ajuntament de Terrassa concedeix la medalla d’honor a Llorenç Puig, professor de la UPC a Terrassa

• Llorenç Puig actualment imparteix classes de química al diploma propi de la UPC per a mes grans de 55 anys, “Ciència, tecnologia i Societat”

El ple municipal d’abril de l’Ajuntament de Terrassa ha votat per unanimitat la concessió de la medalla d’honor de la ciutat a Llorenç Puig per reconèixer tota una vida dedicada a la formació, la divulgació científica i  la literatura

Llorenç Puig Llorenç Puig i Mayolas ( Terrassa 1940) és  Llicenciat en Ciències Químiques i Bioquímica per la Universitat de Barcelona. És el cofundador de l’Escola Tecnos (1962), institució a la que ha desenvolupat gran part de la seva labor pedagògica. Simultàniament ha estat també professor de Química des de l’any 1977 fins el 1994 a la que ara és l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya·BarcelonaTech (UPC).

Durant el curs 1967 -1968 va ser professor de Física i Química de l’Institut Ègara, on va adequar el Laboratori de Física i Química per a l’ús de l’alumnat.

Actualment imparteix l`assignatura “ Aproximació a la Física i la Química”  al Diploma propi de la UPC per a més grans de 55 anys  “Ciència, Tecnologia i Societat “

És coautor de diversos llibres de text, entre els quals destaquen  “Química per a l’Enginyeria” (Edicions UPC ),  “ La Química en qüestions i problemes “ ( Edicions UPC)  i   “ Física i Química per a  4t ESO ( Editorial Castellnou) . Ha escrit llibres de divulgació científica, entre els quals destaquen  “ El Robí Robat” (Editorial EUMO ), “Contes d’Estrelles” i  “Astrónomos olvidados”  (Edicions del CSIC, 2009

Llorenç Puig també ha desenvolupat una llarga i sòlida  trajectòria literària. És autor de títols com ara  “Passeig de nit”. (Premi Salvador Espriu 1988) (Editorial Columna ), “Contes d’enyor i d’oblit” ( Editorial Àmbit ) ,” Jocs de llit.”( Editorial L’Albí .2010)  “ L’instant i la mirada” (Premi Jaume Ardèvol, Edicions Torre del Palau ). També ha escrit un bon grapat de llibres per infants, com ara  “Si una nit un estel”,  “El Moscardón Inglés”  “Quina xamba, les bessones!”   (Col·lecció “El Vaixell de Vapor . Editorial Cruïlla 1998 )  “Set contes de l’any de la picor “  (Premi Lola Anglada, 2004 , Ajuntament de Tiana )( Editorial Meteora )

La seva activitat com a divulgador l’ha portat a realitzar conferències de tema científic i literari a diverses institucions de moltes localitats de Catalunya.

arxivat sota: , ,