Més de 60 empreses s’instal·len a la UPC-ESEIAAT per captar talent politècnic al XIV Fòrum d’Empreses

Dimecres, 26 de febrer, a partir de les 11 h, al pàrquing de l’edifici TR5 (c. Colom 11. Terrassa ) de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)

• El #forumESEIAAT és l’esdeveniment d’aquestes característiques a Catalunya que compta amb més participació d’empreses
  • Més del 90 % dels titulats de l’ESEIAAT troben feina durant el primer any després de graduar-se
  • Al llarg del curs passat, l’ESEIAAT va signar més de 1.300 convenis amb més de 200 empreses, que representen més de 400.000 hores de formació complementària realitzades per més de  900 estudiants

El Fòrum d’Empreses de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC s’ha consolidat com l’espai d’interrelació entre empreses, estudiantat i recentment titulats del sector industrial, aeronàutic i audiovisual més importants del país. 62 empreses i institucions participen i cerquen talent politècnic en aquesta XIV edició del  Fòrum, que aquest any tindrà lloc el proper dimecres, 26 de febrer, a partir de les  11h.

Està previst que el rector de la UPC, Francesc Torres, i l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, visitaran el Fòrum a  les 13h.

L’espai del pàrquing de l’edifici TR5 de l’ESEIAAT (c/Colom 11. Terrassa) acollirà el proper dia 26 de febrer 62 carpes a les quals s’instal·laran les 62 empreses i institucions que es desplacen a Terrassa per contactar amb els estudiants d’enginyeria que en un  futur proper formaran part de les seves companyies. A causa del nombre d’empreses que volen captar talent politècnic, aquesta XIV edició del Fòrum d’Empreses ESEIAAT tindrà lloc en un espai obert.

I és que el Fòrum d’Empreses ESEIAAT és un dels punts de trobada destacats del panorama universitari de Catalunya per a l’estudiantat d’enginyeria i per als titulats recents, i un important pol d’atracció per a les grans, petites i mitjanes empreses que cerquen professionals altament qualificats. De fet,  és l’esdeveniment d’aquestes característiques a Catalunya que compta amb més participació d’empreses. No en va,  l’estudiantat de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) compta amb una formació que els habilita per formar part d’equips de treball multidisciplinaris, liderar-los, generar nous projectes, innovar, afrontar reptes i solucionar de manera eficient i eficaç els problemes que puguin sorgir.

En aquest sentit, Lluís Gil, sotsdirector d’Empresa i Recerca de l’ESEIAAT, afirma que “tenim la gran sort d’impartir titulacions que, a data d’avui, són claus per als sectors productius del país. Això explica, en part, l’alt nombre d’empreses que venen a cercar talent a l’Escola. Cal afegir, també, els la qualitat dels nostres titulats i de la seva formació, que incorpora una part pràctica rellevant. Aquests factors són molt atractius per a les empreses i, des de l’Escola, hi ha una aposta estratègica global en aquest sentit”.

De fet, amb més de 4.200 estudiants matriculats, l’ESEIAAT ha esdevingut una gran escola d’enginyeria a Catalunya i a l’Estat, amb més de 800 enginyers i enginyeres graduats cada any. És, per tant, un centre de formació estratègic per al país, en què més del 90 % dels titulats troben feina durant el primer any després de graduar-se i 7 dels 10 graus d’enginyeria que ofereix compten amb un 100 % d’inserció laboral. A l’ESEIAAT se signen, cada any, més  de 1.300 convenis de pràctiques amb més de 200 empreses que representen 410.000 hores de formació complementària remunerada realitzada per més de 900 estudiants. Aquesta xifra suposa que pràcticament tots els graduats i graduades poden viure una primera experiència laboral abans de  titular-se.