La creativitat dels estudiants de l’ESEIAAT triomfa al concurs del disseny de la carpeta UPC per al curs 2018-19

Tres estudiants de l’ESEIAAT són els autors de la carpeta guanyadora i de quatre propostes de les cinc finalistes

La carpeta UPC del curs 2018-2019 s’ha dissenyat a  l’ESEIAAT. Marcel Pozo és l’autor d’ “Ara i aquí UPC”, el disseny guanyador del concurs per triar la carpeta UPC que el pròxim curs duran mes de 30.000 estudiants de la Politècnica. Albert Planes (amb dues propostes), i Guillem Fuster han resultat finalistes al mateix concurs amb els dissenys “Idees Infinites”, “Direcció UPC” i “Etapes del coneixement”. Tots tres estudien el grau d’Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte a l’ESEIAAT.

La comunitat universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya ha reconegut amb els seus vots la creativitat de tres estudiants de l’ESEIAAT que han ocupat el palmarès del concurs del disseny de la carpeta UPC del curs que ve.

La carpeta guanyadora “Ara i aquí UPC” és de Marcel Pozo i ha estat votada per  1566 persones. Segons explica ell mateix  “en un entorn d’enginyeria, majoritàriament entès com a numèric, ens oblidem sovint de l’impacte de la influència de la nostra pròpia traça i manera de fer, de la importància de l’essència de la imperfecció”, que en el fons és la identitat de cada individu. Partint d’aquí, he volgut plasmar diferents branques de tot el que és l’àmbit de l’enginyeria. I com diu el títol del meu disseny, les icones representen camps de l’ara, de l’avui. En uns anys ben segur que n’hi haurà d’altres i, molt probablement, alguns dels aquí plasmats ja no seran interpretats com els entenem avui, de la mateixa manera que fa uns anys, o unes dècades, els camins d’estudi de l’enginyeria eren molt diferents als d’avui en dia.” Afirma Marcel del Pozo, per a qui el seu somni és “dedicar-me al món de les arts i el disseny.”

Idees infinites” és el segon disseny millor valorat, amb 1344 vots. És obra d’Albert Planes. La seva proposta “vol transmetre la quantitat d’idees que pot obtenir un conjunt de personesCada estrella vol representar una idea i les estrelles són infinites. Volia comunicar es que les idees poden arribar a ser infinites”, declara l’estudiant.

Albert Planes també és autor del tercer disseny mes votat, titulat “Direcció UPC”. Segons comenta Planes,  “el disseny de “Direcció UPC” representa el conjunt dels membres que formem la UPC on tots seguim uns mateixos valors, una direcció, i que per tant hem d’esforçar-nos i cooperar per poder arribar als nostres objectius.”. L’Albert s’imagina un futur professional  en “alguna feina relacionada amb el disseny industrial, més concretament, en una empresa, o en el  meu propi projecte, desenvolupant productes innovadors. M'agrada molt aquest camp pel nombre d’idees i projectes que es poden dur a terme per crear, actualitzar i modernitzar nous productes” conclou Albert

La proposta de Guillem Fuster es diu “Etapes del coneixement”, que ha obtingut al concurs un total de 144 vots. Fuster afirma que amb la seva carpeta “he volgut transmetre les diferents etapes del coneixement, des de quan comences a descobrir o aprendre sobre un tema fins que ja ho entens tot i ets capaç d'explicar-ho tu mateix.”. A Respecte a les seves expectatives professionals Guillem Fuster diu que “m’agradaria treballar dissenyant productes des de zero, o fer redissenys dels que ja existeixen, tot i que també estaria be dissenyant recursos gràfics i branding”.