UPC Venturi V-17, l’avió elèctric que valdrà el seu pes en una medalla d’or

Ajuda’ls a enlairar-se a la plataforma de crowdfunding Kickstarter

UPC Venturi, una associació de 15 estudiants de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) construeixen el V-17, un avio elèctric de més de 3 metres d'envergadura que s'enlairarà amb un pes afegit superior a 10 kg.

Aquest avió aviat participarà a la competició internacional Air Cargo Challenge 2017, que se celebrarà el proper mes d'agost a Croàcia.

L'avió s'alimenta amb bateries de liti i es propulsa amb un motor i una hèlix fixades per l'organització de la competició, que han de ser iguals per a tots els participants. L'estructura de l'avió està formada per materials compostos que permeten assolir una gran rigidesa i resistència estructural sense augmentar el pes de l'aeronau, un punt clau a l'hora de competir.

El disseny de l'aeronau està realitzat amb un codi propi validat amb els resultats obtinguts en proves de vol experimentals dutes a terme amb telemetria. De fet, el perfil de les ales és obra dels mateixos estudiants, que l'han dissenyat pensant en vèncer al màxim la resistència aerodinàmica per augmentar l'eficiència en vol.

A més, els estudiants han implementat winglets, uns  dispositius de millora del rendiment aerodinàmic.

Aquests estudiants necessiten finançar el seu projecte. Necessiten 2.000 € per poder viatjar amb el seu avió a Croàcia i competir contra les millors universitats europees i d'arreu del món.

A l'anterior campionat van quedar entre els 10 primers. Ara, la seva passió, el seu talent i el teu ajut poden valdre una medalla d'or. Per això han obert un crowdfunding a la plataforma Kickstarter. Fes la teva aportació i ajuda'ls a enlairar-se!!

T'ho agrairan  la Marina Barahona, el Pol Bernard, el Daniel Campos, el Pere Camps, el Xavier Carrillo, el Pep Cos, el Josep Garreta, l'Alejandro Ibañez, el Pau Màrquez, el Joan Albert Martínez, el Lluís Montilla, la Laura Rubio, el Guillem Valero, l'Aleix  Yébenes i l'Emili Zubillaga.

Coneix els estudiants d'UPC Venturi

Mira com s'enlaira el prototip classificat desè a l'Air Cargo Challenge 2015.

Col·labora per fer-los guanyar