UPCecoRacing de l’ESEIAAT, el millor equip espanyol de la Formula Student

UPCecoRacing de l’ESEIAAT, el millor equip espanyol de la Formula Student
Equip UPC ecoRacing

L’equip d’estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespecial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)  UPCecoRacing completa la temporada de competicions a les que ha participat amb la proclamació de millor equip espanyol d’entre els 25 participants d’arreu del territori estatal a la Formula Student Spain, que es va celebrar fa uns dies  al Circuit de Catalunya.

Els estudiants de l’ESEIAAT també han participat durant aquest estiu  amb el seu monoplaça elèctric ecoRZ al circuit de Hockenheim (Alemanya) i al circuit de Silverstone, (Gran Bretanya).

L’ecoRZ ha esdevingut un cotxe extraordinàriament solvent i de grans prestacions. De fet, al circuit de Montmeló va recórrer els 75m en tan sols 3,663 segons, el millor temps d’entre els vehicles amb tracció a les rodes posteriors que fins i tot, va superar molts cotxes amb tracció a les quatre rodes. D’aquesta manera, el monoplaça d’UPCecoRacing va aconseguir  la 7a posició en la classificació general i la 1a posició entre els equips espanyols, tant elèctrics com de combustió.

L’ecoRZ ha demostrat a les tres competicions a les que ha rodat  al llarg d’aquest estiu la seva  fiabilitat i la integritat del seu disseny. Amb la Formula Student Spain, el cotxe dels estudiants de l’ESEIAAT finalitza una temporada repleta d’èxits assolint una fita sense precedents a Espanya. I és  que els estudiants de la Politècnica a Terrassa han pujat al podi en totes tres competicions, les més exigents i prestigioses de la Formula Student.

Una temporada per recordar

La temporada va començar a la Formula Student UK, al mític circuit anglès de Silverstone, on l’ecoRZ va proclamar-se com el vehicle més eficient de la competició, i on va aconseguir la 1a posició dels vehicles elèctrics a la prova del Cost, Manufacturing and Sustainability.

A Silverstone, l’equip de la UPC al Campus de Terrassa es va situar a la 11a posició en la classificació general i a la 3a posició d’entre els vehicles elèctrics.

A la Formula Student Germany, al circuit Hockenheim,  l’ecoRZ era l’únic representant elèctric de l’estat. El bòlid elèctric dels estudiants de l’ESEIAAT va revalidar el títol de cotxe més eficient i va repetir podi amb la 3a posició a la prova del cost. Aquesta, la competició més internacional, prestigiosa i exigent de les tres, va acabar amb l’equip assolint la 8a posició en la classificació general.

ecoracing_temporada16_5.jpg

El millor equip de l’Estat

Així doncs, UPCecoRacing de l’ESEIAAT tanca una temporada exitosa, després de més de 30.000 hores de feina invertides pels estudiants en aquest projecte. Els èxits aconseguits a Montmeló, sumats als aconseguits a Europa, refermen UPC ecoRacing com el millor equip de l’estat, al top 10 de vehicles elèctrics en les competicions d’aquesta temporada, només superat per equips internacionals amb molta més experiència i pressupost.

El director de l’equip, Guillem Penalva, afirma que  “aquesta temporada hem assolit una gran fita, un fet sense precedents en la nostra trajectòria, molt difícil d’aconseguir, sobre tot degut al alt nivell de les competicions. Crec que l’esforç i el treball conjunt de tots els membres de l’equip UPC ecoRacing ha estat la clau per posicionar-nos entre els millors equips del panorama de la Formula Student a Europa”, conclou Penalva

UPCecoRacing i el seu ecoRZ és un projecte emmarcat en el programa INSPIRE, guardonat per la Generalitat amb  distinció Jaume Vicens Vives  a la qualitat docent. El programa INSPIRE promou que l’estudiantat de l’ESEIAAT realitzi projectes d’enginyeria innovadors i reals, en els quals apliquen coneixements i habilitats adquirits a classe, supervisats i assessorats pel professorat i l’Escola. INSPIRE també va ser guardonat, el curs 2015-2016, amb  el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària a la millor iniciativa docent, convocat pel Consell Social de la UPC.

Sobre UPC ecoRacing

UPC ecoRacing és una associació de recerca tecnològica formada per estudiants d’enginyeria de l’ESEIAAT. El seu principal objectiu és desenvolupar noves tecnologies en l’àmbit de l’automoció sostenible. Una de les seves principals activitats és el disseny i fabricació de monoplaces per a la seva participació en esdeveniments de Formula Student, competicions internacionals d’enginyeria en les quals equips d’arreu del món tenen l’oportunitat de competir tot seguint un reglament tècnic. En aquestes competicions tant els equips com els cotxes es sotmeten a diferents proves, de forma que els jutges, prestigiats professionals del sector de l’automoció, avaluïn quin és el millor projecte.

El projecte és possible gràcies al suport de SEAT, KOSTAL, Venair, Rücker Lypsa EDAG Group, ELECNOR, Nexus Projectes, Indústries Metadell, Holmio Consulting, Calsina Carré, SKF, Eurecat, Enchufing, Vector, LEMO, Sisma Laser, Recam Làser, ABB, Dtall, Metal-Làser, Lapp Group, Hitachi, Procircuits, Corvi, Chemipol, T.P. 2MIL, RS, Altran, Centre de Formació Pràctica, Addendum, Applus+ IDIADA, Gurit, HP, Can Padró, AGAUR, Ajuntament de Terrassa, MILLOR BATTERY, TACSA, Nadaltech, Altium, TE Connectivity, NG Brake Disc, FabLab Terrassa, PROMAX, Muelles Crom, CET Segle XX, Circutor, Loctite i LITEM.

UPCecoRacing i el seu ecoRZ és un projecte emmarcat en el programa INSPIRE, promogut per la direcció de l’ESEIAAT i guardonat aquest curs per la Generalitat amb la  distinció Jaume Vicens Vives  a la qualitat docent universitària

ecoRacing 2016