El monoplaça elèctric ecoRZ de l’equip UPCecoRacing, únic representant europeu que participa al circuit de Melbourne

Competirà entre els dies 8 i 12 de desembre amb cotxes de 25 països de tot el món

L’equip universitari de la UPC a Terrassa ha esdevingut aquesta temporada en el millor estatal i en el top 10 mundial

Un equip d’11 estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) viatjarà el proper dia 1 de desembre a Melbourne per participar, entre els dies 8 i 12 de desembre a la competició universitària Formula SAE Australàsia amb el monoplaça elèctric que ells mateixos han construït. L’ecoRZ és l’únic equip català, espanyol i europeu que ha estat admès per participar en aquesta competició.

UPCecoRacing,  composat per 40 estudiants de diferents titulacions d’enginyeria,  ha esdevingut aquesta temporada en el millor equip estatal en la categoria de vehicles elèctrics i està classificat entre els deu millors de tot el món. De fet, va ser l’únic representant espanyol i català al circuit de Silverstone i va guanyar la cursa al Circuit de Montmeló el passat setembre. L’ecoRZ competirà a Melbourne amb monoplaces de 25 països de tot el món, com ara Japó, Nova Zelanda, la Xina o Austràlia.

L’equip d’estudiants UPCecoRacing, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespecial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), completa d’aquesta manera  la temporada de competicions a les que ha participat.

Els estudiants de l’ESEIAAT també han participat durant aquest estiu amb el seu monoplaça elèctric ecoRZ al circuit de Hockenheim (Alemanya)

L’ecoRZ dels estudiants de l’ESEIAAT ha esdevingut un cotxe extraordinàriament solvent i de grans prestacions. De fet, al circuit de Montmeló va recórrer els 75 m en tan sols 3,663 segons, el millor temps d’entre els vehicles amb tracció a les rodes posteriors i, fins i tot, va superar molts cotxes amb tracció a les quatre rodes. D’aquesta manera, el monoplaça d’UPCecoRacing va aconseguir la 7a posició en la classificació general i la 1a posició entre els equips espanyols, tant elèctrics com de combustió.

L’ecoRZ ha demostrat a les tres competicions a les que ha rodat  al llarg d’aquest estiu la seva  fiabilitat i la integritat del seu disseny. Amb Formula SAE Australàsia, el cotxe dels estudiants de l’ESEIAAT finalitza la temporada a Melbourne, un altre èxit sense precedents a Espanya. I és  que els estudiants de la UPC al Campus de Terrassa han pujat al podi en totes tres competicions, les més exigents i prestigioses de la Formula Student.

ecoRZ

Learning by doing

UPCecoRacing i el seu ecoRZ és un projecte emmarcat en el programa INSPIRE, guardonat per la Generalitat de Catalunya amb  distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent. El programa INSPIRE promou que l’estudiantat de l’ESEIAAT realitzi projectes d’enginyeria innovadors i reals, en els quals apliquen coneixements i habilitats adquirits a classe, supervisats i assessorats pel professorat i l’Escola. INSPIRE també va ser guardonat, el curs 2015-2016, amb  el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària a la millor iniciativa docent, convocat pel Consell Social de la UPC.

De fet, aquest tipus de competicions serveixen als estudiants com a aparador per a grans empreses automobilístiques mundials. Molts dels membres de l'equip universitari UPC ecoRacing ja titulats han estat contractats per firmes  automobilístiques.

El projecte dels estudiants de la UPC a Terrassa té el suport de SEAT, KOSTAL, Venair, Rücker Lypsa EDAG Group, ELECNOR, Nexus Projectes, Indústries Metadell, Holmio Consulting, Calsina Carré, SKF, Eurecat, Enchufing, Vector, LEMO, Sisma Laser, Recam Làser, ABB, Dtall, Metal-Làser, Lapp Group, Hitachi, Procircuits, Corvi, Chemipol, T.P. 2MIL, RS, Altran, Centre de Formació Pràctica, Addendum, Applus+ IDIADA, Gurit, HP, Can Padró, AGAUR, Ajuntament de Terrassa, MILLOR BATTERY, TACSA, Nadaltech, Altium, TE Connectivity, NG Brake Disc, FabLab Terrassa, PROMAX, Muelles Crom, CET Segle XX, Circutor, Loctite i LITEM.

Top 10 mundial dels equips de Formula Student

www.ecoracing.es