Equips i aplicacions d'àudio, vídeo i tv

[CODI CURS: 205.17]

Activitat reconeguda al Pla de formació permanent del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Adreçat a: professorat d’instituts d'Educació Secundària i Batxillerat

Durada de l’activitat: 30h.

Calendari:

• Setmana del 9 al 13 de juliol de 2018 de 9:00h. a 14:00h.

Lloc: ESEIAAT, carrer Colom 11, Terrassa

Preu: 120 euros

Presentació i objectius

La proposta està orientada als professors d’Instituts de Secundària i Batxillerat amb valor educatiu en àmbits tecnològics audiovisuals. Les tècniques que es veuran al curs poden ser utilitzades en un laboratori docent d’institut o bé a les instal·lacions de la UPC Terrassa per alumnes de Treball de recerca.

El curs es fa completament als laboratoris audiovisuals i als estudis de so i TV de la UPC pel seu contingut majoritàriament pràctic, però també compta amb una part teòrica important i imprescindible per poder realitzar les pràctiques. El material didàctic i informàtic necessari es subministrarà al curs.

L’objectiu del curs seria aprendre a:

• Mesurar i interpretar els senyals audiovisuals, tant de àudio com de vídeo, analògiques i digitals
  • Tècniques de processament d’àudio
  • Funcions i control d’una càmera de TV 4K
  • Fer la instal·lació d’un estudi de TV i produïr un programa de TV
  • Generar streaming de TV
  • Programar aplicacions audiovisuals a processadors

Places: 20 places

Correu electrònic de contacte

Programa:

Dilluns 9 de juliol - El senyal de TV

09:00 – 09:10 h. Benvinguda a càrrec de Núria Salan, Subdirectora d’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeronàutica i Audiovisual de Terrassa, del Campus de Terrassa -  UPC).

09:10 – 11:00 h. Tècniques de mesura del senyal de TV analògica. A càrrec del professor Javier Gago del Departament d’Enginyeria Electrònica (ESEIAAT -UPC).

11 – 11:30 h. Pausa - cafè.

11:30 – 14:00 h. Tècniques de mesura del senyal de TV digital. A càrrec del professor Javier Gago del Departament d’Enginyeria Electrònica (ESEIAAT -UPC).

Dimarts 10 de juliol - Càmeres de TV

09:00 – 11:00 h. Càmeres de TV 4K. Descripció, Tipus i Funcionament. A càrrec de la professora Montse Corbalán del Departament d’Enginyeria Electrònica (ESEIAAT -UPC).

11:00 – 11:30 h. Pausa - cafè.

11:30 – 14:00 h. Pràctiques de funcionament a un plató de TV. A càrrec de la professora Montse Corbalán del Departament d’Enginyeria Electrònica (ESEIAAT -UPC).

Dimecres 11 de juliol - Estudi de TV i Streaming

09:00 – 11:00 h. Instal·lació de l’equipament d’un estudi de TV. A càrrec del professor Juan Mon del Departament d’Enginyeria Electrònica (ESEIAAT -UPC)

11:00 – 11:30 h. Pausa - cafè.

11:30 – 14:00 h. Gravació d’un programa de TV i retransmissió per streaming. A càrrec del professor Juan Mon del Departament d’Enginyeria Electrònica (ESEIAAT -UPC)

Dijous 12 de juliol - Estudi de So i processament digital d’àudio

09:00 – 11:00 h. Tècniques de processament digital d’àudio. Tecnologies de la parla. A càrrec del professor Ignasi Esquerra del Departament de Teoria del Senyal (ESEIAAT -UPC).

11 – 11.30 h. Pausa - cafè.

11:30 – 14:00 h. Gravació a l’estudi de so. A càrrec del professor Ignasi Esquerra del Departament de Teoria del Senyal (ESEIAAT -UPC).

Divendres 13 de juliol -  Aplicacions audiovisuals en processadors

09:00 – 11:00 h. Descripció dels processador d’àudio i video. A càrrec del professor Manel Lamich del Departament d’Enginyeria Electrònica (ESEIAAT -UPC)

11:00 – 11:30 h. Pausa - cafè.

11:30 – 14:00 h. Implementació d’una aplicació audiovisual. A càrrec del professor Manel Lamich del Departament d’Enginyeria Electrònica (ESEIAAT -UPC)

Dia a determinar - Visita a Canal Terrassa o Parc Audiovisual

En funció de la disponibilitat dels espais de la televisió de Terrassa es farà una visita formativa a les instal·lacions de Canal Terrassa (TV i Radio) i/o a les instal·lacions del Parc Audiovisual de Catalunya (ubicat a Terrassa). A ser possible aquesta visita es realitzaria una tarda dins d’aquesta setmana, o bé en horari convingut amb la majoria dels alumnes i la disponibilitat dels responsables de les instal·lacions. La formació a la visita serà a càrrec del professor Wenceslao Matarin associat a la ESEIAAT – UPC i enginyer responsable de Canal Terrassa.

icon_form.pngInscripcions obertes fins al 24 de juny