Jornada: NewSpace today

17/03/2021 de 18:00 a 20:00
On
Videoconferència
Afegeix un esdeveniment al calendari
iCal

La revolució i creixement del sector espacial ofereixen grans oportunitats per als emprenedors. En aquesta jornada es tractarà la manera de superar les barreres d'accés tecnològiques i financeres, així com la manera de construir un equip capaç d'innovar i, alhora, escalar en aquest atractiu camp.

Es descriuran els pico i nano satèl·lits i les seves principals aplicacions, presentant algunes de la missions desenvolupades i instal·lacions on es realitzen proves ambientals, així com una estació de seguiment de satèl·lits.

S'exposaran, així mateix, els fonaments de la propulsió espacial i les seves principals aplicacions, descrivint els principals tipus de propulsors, des de coets químics als elèctrics o nuclears. Es discutirà la selecció i l'optimització del tipus de propulsor en funció de la missió i es podrà conèixer l'estat actual de la tecnologia amb les seves limitacions i reptes.

Es tractaran les activitats relacionades amb les noves tecnologies que s'estan desenvolupant en el camp dels llançadors per oferir un millor i innovador servei.

Per finalitzar analitzant els projectes cientificotècnics en el camp d'observació de la Terra, on es desenvolupen algoritmes a bord i en terra per processar les dades dels instruments de microones, així com diverses aplicacions científiques.

PROGRAMA:

• Benvinguda: Jordi Renom, president AEIC i Dani Marco, director general de Innovació i Economia Digital de la Generalitat
  • Presentació: Jaume Gibert , president GdT Aeronàutica i Espai
  • Ponents:
    • Rafel Jordà (OPEN COSMOS)
    • Adriano Camps (UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE CATALUNYA)
    • Adrià Argemí (PANGEA AEROSPACE)
    • Manuel Martínez (MASSACHUSETTS INSTITUTE TECHNOLOGY)
    • Mònica Roca (isardSAT)
  • Moderadora: Gisela Detrell (STUTTGART UNIVERSITÄT)
  • Cloenda: Vicenç Aguilera , President Comissió de Mobilitat

Organitza: Grup de Treball d'Aeronàutica i Espai - Comissió de Mobilitat - Enginyers Industrials de Catalunya