[05/06/2020 - 18:31h] Comunicat del Gerent: Pla de desconfinament i reactivació de l'activitat a la UPC

Benvolguda, benvolgut,

Com segur coneixes, aquest proper dilluns tots els Campus de la UPC passaran a la Fase 2 del pla de desconfinament dictat per part de les autoritats i, d'acord alhora al pla de desconfinament que hem aprovat per part del Consell de Govern (https://www.upc.edu/ca/portalcovid19). D'acord amb el pla definit i aprovat, a partir de la setmana vinent el control dels accessos i els aforaments tornaran a dependre de les unitats acadèmiques o funcionals. És per aquest motiu que des des d’aquesta passada mitjanit el formulari d’accessos ha deixat d’estar operatiu. Al llarg del cap de setmana es reactivaran tots els accessos electrònics vinculats a les targetes universitàries per recuperar l’estat que tenien el dia 13 de març i, es preveu que al llarg de la setmana es comencin a reactivar els equips de reprografia i, les fonts d’aigua (equips d'ús comú que necessitaran mesures específiques de protecció).

Hem previst tota una sèrie d’elements de protecció (mascaretes, guants, líquids i gels desinfectants, dispensadors de paper, mampares, etc.) que anirem subministrant setmanalment segons les comandes que ens facin arribar des de les diferents UTGs per tal de cobrir totes les necessitats del personal que faci treball presencial. És important conèixer que hi ha dificultats per trobar al mercat determinats productes de protecció i, els que es troben sovint són en quantitats petites. Haurem d’anar ajustant setmanalment la distribució en funció de les necessitats. Poseu-vos per tant en contacte amb les vostres UTG's de referència per fer arribar les necessitats d'equips o millores dels procediments que aneu detectant.

A les entrades dels edificis trobareu dispensadors de líquid desinfectant per a les mans i a les consergeries us facilitaran mascaretes i, quan escaigui, els elements que s’hagin previst (gels, líquids, guants, pantalles facials, etc.) per a la vostra activitat.

Estem treballant també per a que per a l’inici del curs puguem disposar a aules, laboratoris, biblioteques i sales d’estudi dels elements de protecció necessaris per al nostre estudiantat, als qui també facilitarem mascaretes reutilitzables.

En cessió mantinguda avui amb el Comitè de Seguretat i Salut hem presentat les mesures específiques de protecció aplicables per a diferents col.lectius, i anirem desplegant aquestes mesures, i també les accions d'informació i formació d'acompanyament que aquest procés requereix. https://www.upc.edu/prevencio/ca

Properament rebreu informació dels serveis que mica en mica podreu trobar atenció presencial, tot i recordar-vos que continuem donant principalment servei en format no presencial.

Vull aprofitar de nou per agrair l’esforç de tots els col·lectius per tal de mantenir les activitats en aquesta situació tan complicada.

Cordialment,

Xavier Massó